جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 80408
سلامت نیوز : بر اساس پژوهش آنها، در 30 نوع از شایع‌ترین سرطان‌ها، تغییر کد ژنتیک باعث ایجاد 97 درصد از تومورهاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ پیدا کردن اینکه چه چیزی باعث این تغییر یا جهش ژنتیکی می‌شود، می‌تواند به یافتن روش‌های جدید درمان کمک کند.

«مایک استراتون» از موسسه سانگر گفت: این یکی از بزرگترین و مهمترین مطالعاتی است که تا امروز در مورد ماده ژنتیکی سرطان انجام شده است. هفت هزار ژن سرطان برای تجزیه و تحلیل جمع آوری شده و برای اولین بار، بررسی کاملی در مورد نشانه‌های جهش ژنتیکی انجام می‌شود.

پژوهشگران تاکنون 21 نشانۀ مختلف جهش ژنتیکی را شناسایی کرده‌اند و با ترسیم نقشه جهش ژنتیکی سرطان، نشان می‌دهند که همه سرطان‌ها بدلیل جهش دی‌اِن‌ای سلول‌ها که در طول عمر یک شخص اتفاق می‌افتد ایجاد می‌شود و حال می‌توانند این ژن‌ها را شناسایی کنند.

«لودمیل الکساندروف»، یکی از پژوهشگران این تیم گفت: ما می‌توانیم رشته کامل دی‌اِن‌ای یک سلول سرطانی را رمزگشایی کنیم و مانند یک باستان‌شناس به عقب برگردیم. پژوهش در مورد ژن سرطانی به ما کمک می‌کند تا نحوه جهش ژنتیکی بیمار را درک کنیم.

به کمک این دستاورد علمی و با ادامه ترسیم نقشه ژنتیک انواع سرطان‌ها، پژوهشگران امیدوارند حتی از طریق آزمایش خون این بیماری را شناسایی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha