سلامت نیوز : علی‌اکبر نجیب‌زاده در سومین جلسه کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی این شورا، نسبت به وضعیت زنان معتاد متجاهر در جامعه هشدار داد و گفت: براساس آمارهای موجود که توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان بهزیستی ارایه شده قریب به 350 نفر زن معتاد متجاهر در شیراز وجود دارد که این برای جامعه بسیار مضر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ وی اضافه کرد: عوارض و خطرات زنان معتاد متجاهر به مراتب خطرناک‌تر از مردان متجاهر می‌باشد؛ زیرا از طریق معتادین زن، بیماری‌های پرخطر هپاتیت و ایدز سریع‌تر از راه رابطه جنسی و تزریق سرنگ‌های مشترک در جامعه افزایش می‌دهند.

رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس خاطرنشان کرد: اگر متولیان امر مکان مناسبی برای نگهداری زنان متجاهر پیدا نکنند جامعه با آسیب‌های اجتماعی جدی روبرو خواهد بود.

نجیب‌زاده از همه‌ دستگاه‌های عضو کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی خواست که در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود و افزود: از دستگاه‌های عضو می‌خواهم در اسرع وقت نسبت به شناسایی و مکان‌یابی جهت مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده 16 ویژه زنان اعتمام ویژه داشته باشند تا بتوان جامعه را از خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی مصون باشد.

گفتنی است؛ در پایان جلسه مصوباتی از جمله مراقبت بعد از خروج بیماران از مرکز ماده 16 توسط بهزیستی، مکان‌یابی جهت نگهداری زنان معتاد و متجاهر توسط دستگاه‌های عضو کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی، راه‌اندازی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده 16 و نصب وسایل ورزشی توسط شهرداری به تصویب اعضای کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha