شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 80445
سلامت نیوز : بنا به گزارش کانال اول تلویزیون دولتی آلمان، «آ.اِر.دِ» با اشاره به اینکه تقریبا از هر ده نفر در آلمان، یک نفر مبتلا به سردرد شدید و مزمن، موسوم به «میگرن» هست ، گزارش داد: با اینحال مصرف دارو برای دستکم یک درصد از این بیماران، دیگر جوابگو نیست؛ ضمن آنکه برخی از بیماران، گاه برای چند روز متوالی با این سردردهای شدید مبارزه می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ پژوهشگران مرکز مقابله با درد شهر کیل آلمان اکنون با استفاده از یک محرک رشته های عصب، یکی از سه کلینیک درمانی در آلمان هستند که از این دستگاه استفاده می کنند.

دکتر هارتموت گوبل، یکی از پزشکان این مرکز در این باره گفت: برخی از بیماران حتی ده روز از ماه را از سردرد رنج می برند و دیگر هیچ دارویی برای کاهش سردرد آنها تاثیری ندارد و حتی آنهایی که تحت درمان هستند نیز باز هم از بروز میگرن خود شکایت دارند. حتی عده ای هم هستند که تمام سی روز یک ماه را سر درد دارند.

طرز کار این دستگاه که در زیر پوست فرد مبتلا قرار می گیرد به این صورت است که با ارسال الکترود، رشته های عصبی پشت گردن را تحریک می کند و به این وسیله آن جریان نبض داری را که بی وقفه در حین سر درد احساس می شود، تحت کنترل قرار می دهد. شدت و نوع این تکانه ها (پالس ها) بسته به هر فرد، قابل تغییر است. چون این دستگاه مجهز به سامانه فرستنده ای است که کار هدایت آنرا برعهده دارد.

این پزشک افزود: با وجودی که این محرک اعصاب توان جلوگیری از بروز میگرن را ندارد اما می تواند شدت و تعداد دفعات آنرا کاهش دهد. در واقع آنچه ما با این دستگاه انجام می دهیم، کنترل درد بیمار است تا به این وسیله بتوانیم مرحله به مرحله از وخامت سردرد بیمار بکاهیم. از زمان استفاده از این دستگاه، تعداد حملات میگرنی خانم اوزل مِیرهوبر به چهار بار در ماه کاهش یافته است. وی خودش در این خصوص گفت: بله واقعا جای امیدواری است که کیفیت زندگی من بهبود یافته است و من خوشحالم که توانستم شانس استفاده از این دستگاه را داشته باشم.

اکنون این زن در حالی به آینده فکر می کند که اگر زمانی بیماری میگرنش، نقش مهمی در زندگی اش بازی می کرد اما حالا دیگر، برای او تعیین کننده نیست. تاکنون بیماران بسیاری این روش را برای کاهش درد خود مفید دانسته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha