سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام كرد: استفاده از سرنگ‌های ایمن‌تر می‌تواند سالانه 3/1 میلیون نفر را از خطر مرگ نجات دهد، به خصوص در كشورهای فقیر و توسعه نیافته 40 درصد از تزریقات با سرنگ‌های مستعملی انجام می‌شود كه استریلیزه نشده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در نشست سازمان ملل عنوان شد: 33 درصد از سرایت هپاتیت B و 2 میلیون مورد از موارد ابتلا به هپاتیت C هر ساله به دلیل تزریقات غیرایمن منتقل می‌شود.


به گزارش این سازمان، 5 درصد از موارد ایدز در سطح جهان نیز از طریق تزریقات مختلف پزشكی صورت می‌گیرد و طبق آمار سالانه 6 میلیارد تزریق به وسیله سرنگها و سوزن‌های غیربهداشتی صورت می‌گیرد.

گفتنی است، بسیاری از كشورها توانایی تهیه سرنگ‌های مطمئن با قیمت 15 سنت آمریكا (معادل یك صدم دلار آمریكایی) را ندارند و مجبور به تهیه سرنگ‌هایی با قیمت 3 سنت می‌باشند.


هاوارد ذاكر معاون بهداشت و درمان مدیركل سازمان بهداشت جهانی در كنفرانس سه روزه‌ای كه در ژنو افتتاح شد، اعلام كرد: متخصصان بهداشت عمومی و خیرین بایستی در تهیه سرنگ‌ها و تجهیزات ایمن‌تر برای كشورهای فقیر بكوشند.

وی افزود: باید برای كشورهای در حال توسعه امكان بهره‌مندی از تكنولوژی روز فراهم شود چرا كه در این كشورها، خطر سرایت بیماری‌ها از طریق سرنگ بیشتر است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha