شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 80464
سلامت نیوز : بزرگترین سایت فعال در زمینه رستوران یابی ایران در نظر دارد برای اولین بار در کشور «هفته رستوران» برگزار نماید. میثم مشایخی مدیرسایت رستوران یابی فیدیلیو اعلام کرد: هفته رستوران آبان ماه سال جاری برای نخستین بار در ایران به پیشنهاد تعداد زیادی از کارشناسان و متخصصین امور فرهنگی و گردشگری از جمله آقای فرزین شواخ برگزار خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز ؛ به گفته وی این ایده برای اولین بار در آسیا به اجرا در می آید و الگوبرداری برای اجرای آن از کشورهایی مانند فرانسه، کانادا و آمریکا بوده است.مشایخی هدف از برگزاری هفته رستوران و رستوران گردی را ارتقاء سطح کیفی و کمی رستوران ها برای زندگی سالم اعلام کرد و افزود: رشد شهرنشینی، کاهش زمان رسمی کار و البته افزایش تأثیر اوقات کار بر ساعات عادی زندگی مردم، کم شدن میانگین فضای زندگی در ساختمان‌های جدید، افزایش ساعات اوقات فراغت و بسیاری از عوامل سبب شده تا نیاز مردم برای صرف غذا خارج از منزل، اهمیت پیدا کند. از سوی دیگر گسترش شهرنشینی و توسعه خدمات تفریحی و سرگرمی در کنار نیاز همیشگی آدمی به صرف غدا و گردش، رشد بی چون و چرای رستوران‌های کوچک و بزرگ را رقم زده است.

میثم مشایخی توضیح داد: رستوران نقش معناداری در زندگی امروزی دارد و صرف غذا خارج از منزل، به یکی از محبوبیت های اجتماعی مبدل شده است. بدیهی است همه به غذا خوردن احتیاج دارند اما لذت بهره‌مندی از یک خوراک خوب در محیطی دلپذیر، در کنار دوستان و یا اعضاء خانواده این لذت را چند برابر می کند. با در نظر گرفتن همة این موارد، امروزه صرف غذا در رستوران یکی از تفریحات اجتماعی است که روز به روز نیز در حال گسترش است. با این حساب از دیده پنهان نیست که رستوران، به عنوان یک محل تفریح، حتی آسایش و از همه مهمتر محلی برای صرف غذابیش از همه دوران‌ها جای خود را در سبد هزینه‌های خانواده باز کرده است.

مدیر سایت رستوران یابی فیدیلیو در ادامه افزود: بسیاری از افراد رستوران را به عنوان مکانی برای دوری از رکود روزانه یا هفتگی خود و خانواده دیده و برای تفریح به رستوران می‌روند. تعداد خانواده‌هایی که دو نفر شاغل هستند افزایش پیدا کرده و به تبع آن عادت غذاخوردن در خارج از خانه بیشتر شده است.

وی تاکید کرد: همچنین سبک زندگی امروزی موجب شده فرصت خانواده‌ها برای در کنار هم بودن، کمتر شود. دراین میان، خانواده‌ها زمانی که به هم می‌رسند نیز وقتشان را ممکن است صرف طبخ غذا  کنند، فرصتی که می‌شود با صرف غذا در رستوران بیش از بیش به تقویت ارتباطات خانوادگی اختصاص داد.

او اطلاع رسانی درباره سهم تفریح در سبد هزینه های خانواده های ایرانی و هزینه خانواده های ایرانی، اطلاع رسانی درباره توصیه های موکد دین مبین اسلام در باب تفریح سالم، تغذیه سالم، زندگی پرنشاط و...،تحلیل و بررسی نقش تفریحات سالم اجتماعی مانند رستوران گردی در تقویت بنیان خانواده و ارتباطات سالم درون خانواده ای، آگاهی عمومی از ظرفیت های رستوران گردی سنتی و مدرن ایرانیان به عنوان بخش مهمی از میراث فرهنگی و گردشگری ایرانیان و احیای سنت حسنه میمهان داری و میهمان نوازی را از رویکردهای مهم برگزاری هفته رستوران در ایران اعلام کرد و گفت: اصلی ترین رویکرد برگزاری این هفته ارائه الگویی سالم و پرنشاط بر اساس سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

مشایخی افزود: در هفته رستوران تلاش می کنیم با جذب حمایت های مالی از خیرین و مسئولان، یک روز را برای رستوران گردی افراد کم برخوردار و  تحت حمایت سازمان های خاص مانند سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و.... اختصاص دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha