سازمان غذا و داروی آمریکا از تشکیل جلسه‌ای به منظور رسیدگی به درخواست گروهی از مشتریان مبنی بر سخت گرفتن سازمان در مورد مقررات و برچسب گذاری در خصوص نمک موجود در غذاها خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، 29 نوامبر شرکت کنندگان در جلسه، درخواستی از مرکز علوم منافع عمومی، مبنی بر محدود کردن میزان مصرفی نمک در غذاهای صنعتی و لزوم اطلاعات بهداشتی بیشتر در مورد نمک و میزان سدیم موجود درغذاها، برچسب غذاها و برخی تغییرات دیگر را مورد بررسی قرار خواهند داد.

در سال 2005 ، گروه مذکور از FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) خواست که نمک را پس از این که مدت طولانی به عنوان غذای بی ضرر معرفی شده بود در رده مواد افزودنی به غذا رده‌بندی کند.

در درخواست مذکور، این نکته ذکر شده است که بنا به گفته جامعه قلب آمریکا، کاهش میزان دریافت نمک می تواند تغییرات ناشی از مصرف گسترده آن را در ده‌ها میلیون آمریکایی که از فشار خون بالا رنج می‌برند، کاهش دهد.

از هر سه نفر آمریکایی، یک نفر از فشار خون بالا رنج می‌برد و بنا براعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، فشار خون بالا یک عامل خطر در بیماری‌های قلبی و سکته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha