سلامت نیوز : رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از توزیع 208 هزار سبدغذایی میان محرومان خبرداد.

فرح ناز رافع در گفت وگو با (ایسنا)، در مورد وضعیت و چگونگی کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان در قالب اجرای طرح «همای رحمت» و همچنین طرح «سفره‌های مهربانی» گفت: درحالی که براساس پیش‌بینی‌ها مقرر شد که 30 هزار بسته‌غذایی بین نیازمندان توزیع شود اما طبق آخرین آمار و با همت داوطلبان و خیران، تاکنون بیش از81 هزار بسته‌غذایی بین 79 هزار خانواده نیازمند توزیع شد.

وی با اشاره به گستراندن سفره‌های افطاری در مناطق محروم که تحت عنوان «سفره‌های مهربانی» نام گرفته گفت: امسال 443 هزار تن میهمان سفره‌های مهربانی و افطار خانه‌های داوطلب هلال‌احمر در سراسر کشور بودند که ارزش ریالی این سفره‌ها بیش از سه میلیارد و 200 میلیون تومان و بیشترین سفره‌های افطاری در استان‌های آذربایجان‌شرقی، فارس و یزد بود.

رافع افزود: نیازمندان جامعه و بیماران صعب‌العلاج، زنان سرپرست خانوار یا خانواده‌های بی‌سرپرستی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی نباشند، ایتام و خانواده‌های کم برخوردار حاشیه شهرها و روستاهای دورافتاده، آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه‌های اخیر در استان‌های آذربایجان‌شرقی، بوشهر و خراسان‌جنوبی، خانواده‌های زندانیان و محرومان، معلولان، سالمندان و از کارافتادگان از جمله اعضای جامعه هدف طرح ملی همای رحمت در ماه‌رمضان بودند.

به گفته وی، در جشن گلریزان که در شب میلاد امام‌حسن (ع) برگزار شد یک خیر، یک میلیارد تومان برای راه‌اندازی بیمارستانی را در شهرستان آران و بیدگل تقبل کرد.

ویزیت رایگان 44 هزار تن توسط 438 پزشک داوطلب

وی افزود: در طرح همای رحمت امسال 364 چادر سلامت برپا شد که در این چادرها 438 پزشک و پیراپزشک 44 هزار و 220 تن را ویزیت رایگان کرده و در حاشیه این چادرها بیش از 28 هزار بسته فرهنگی توزیع شد. این بسته‌ها حاوی کتابچه، بسته‌های آموزشی و سی‌دی های فرهنگی بود.

رییس سازمان داوطلبان هلال‌احمر با بیان اینکه داوطلبان در طرح همای رحمت سال 92 بیش از پنج میلیارد و 600 میلیون تومان، نهادها و شرکت‌های دولتی بیش ازسه میلیارد و 272 میلیون تومان و نهادها و کارخانجات خصوصی یک میلیارد و 816 میلیون تومان کمک کردند گفت: استان‌های البرز، خوزستان، گیلان، مازندران، یزد و تهران در صدر جدول کمک‌های خیران قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha