سلامت نیوز : رییس مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کشورمان در صدر تولید کنندگان و مصرف کنندگان نسوج پیوندی استخوان، تاندون، غضروف و مفصل در دنیا قرار دارد.

دکتر محمد حسین ابراهیم زاده در گفتگو با ایسنا ؛ گفت: کشورمان در شرایط خیز بزرگ علمی و تحقیقاتی قرار دارد و به خصوص از نظر پزشکی در منطقه خاورمیانه، آسیای غربی، آسیای مرکزی و شمال آفریقا در رتبه اول درمان و تربیت نیروی انسانی و به خصوص تحقیقات و پژوهش های علمی کاربردی دارد.

وی افزود: کشورمان با همت کارشناسان متعهد و متخصص در حوزه پزشکی و تعامل با حوزه های علمیه و مراجع تقلید با حل قانونی پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی یا فوت شدگان یکی از پنج کشور اول تولید کننده نسج پیوندی یا ALLOGRAFT است و این امکان که با قوانین مصوب شورای اسلامی و تایید قانونی و فقهی شورای نگهبان به مراجع علمی و پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی داده شده است دست همکاران ما در تمام رشته ها برای پیوند عضو بازکرده است

رییس مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: آمار پیوند اعضا در کشورمان در صدر کشورهای جهان است که علاوه بر مصرف داخلی برخی فراورده های پیوند نسوج نیز به کشورهای اروپایی نیز صادر می شود.

وی ادامه داد: در زمینه ارتوپدی نیز استفاده از نسوج پیوندی از بیماران مرگ مغزی و اجساد که با رضایت اولیا دم انجام می شود کمک بسیار مهمی به جراحان ارتوپدی در بازسازی رباط های مفصلی، نقص های استخوانی و غضروفی کرده است و روزانه صدها قطعه از این نسوج پیوندی در مراکز پزشکی و دانشگاهی کشور و در بیماران ارتوپدی استفاده می شود.

ابراهیم زاده خاطرنشان کرد: این امر به تولیدات علمی و پژوهشی کشور کمک می کند و کشورمان را در صدر تولید کنندگان و مصرف کنندگان نسوج پیوندی استخوان، تاندون، غضروف و مفصل در دنیا قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha