شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 80477

سلامت نیوز : کارشناسان بهداشتی چین در گزارش جدیدی اعلام کردند که آمار مراجعه بیماران به بیمارستان‌های سراسر این کشور در روزهای گرم تابستان 10 تا 20 درصد افزایش می‌یابد و بیشتر این بیماران به دلیل ابتلا به بیماری‌های معده‌ و روده‌ به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشکان در این مطالعه که در مجله آمریکایی «گاستروانترولوژی» منتشر شده دریافتند که تکرار روزهای گرم، باعث بروز علایم مرتبط با ناراحتی‌های معده‌ای و روده‌ای مانند بیماری التهاب روده‌ای می‌شود.

به گفته متخصصان چینی، گرمای شدید هوا تاثیر مستقیم بر سلامت انسان دارد. بیماری التهاب روده‌ای و عفونت‌های معده و روده با علائمی نظیر درد شکمی و اسهال و استفراغ همراه است و ویژگی اصلی این امراض بروز التهاب در مجاری گوارشی است.

گرچه مکانیزم این واکنش‌ها ناشناخته است اما پزشکان گمان می‌کنند که افزایش دمای هوا منجر به شیوع باکتری‌ها و ویروس‌های بیماری‌زایی می‌شود که عامل بروز التهاب و عفونت در معده و روده هستند.

«یو فی»، پزشک بیمارستان شانگهای دراین‌باره می‌گوید: به لحاظ طب سنتی چین، در فصل گرما سیستم گوارشی انسان ضعیف می‌شود و به آسانی تحت تاثیر عوامل خارجی بیماری‌زا قرار می‌گیرد. همچنین در فصل گرما احتمال مصرف غذاهای فاسد و آب آلوده بیشتر است. بنابراین مردم بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات گوارشی هستند.

وی افزود: بنابراین افزایش 20 درصدی بیماران مبتلا به بیماری‌های معده و روده در فصل گرما امری طبیعی است.

اقداماتی چون بهبود بهداشت فردی روزانه، شستن دست‌ها قبل از خوردن غذا، نوشیدن آب جوشیده، مصرف غذای خانگی یا تازه و نگهداری غذا در یخچال برای پیشگیری از بیماری‌های گوارشی در فصل گرما ضروری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha