یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 80543
سلامت نیوز : تحقیقات اخیر دانشمندان آمریکایی نشان می دهد مصرف نوشابه موجب می شود که بیماری هایی همچون پرخاشگری و افسردگی در کودکان بروز کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ محققان آمریکایی با تحقیق بر روی بیش از سه هزار کودک پنج ساله که در خانواده های مشکل دار زندگی می کردند، دریافتند ۴۳ درصد کودکان حداقل یک بار در روز نوشابه مصرف می کنند و چهار درصد کودکان نیز چهار بار یا بیشتر در روز نوشابه می خورند.

محققان بر مبنای اطلاعاتی که مادران در اختیار آنها قرار دادند، دریافتند پرخاشگری، در خود فرورفتگی و بروز مشکلات روحی و روانی در کودکان با مصرف نوشابه ارتباط دارد.

محققان سپس عوامل اجتماعی جمعیتی، افسردگی مادران، خشونت و حبس شدن توسط پدران را نیز به عنوان فاکتورهای مورد توجه به تحقیق اضافه کردند و به این نتیجه رسیدند که با وجود این فاکتورها، مصرف نوشابه در بروز مشکلات رفتاری موثر است.

به گفته آنان، کودکانی که چهار بار یا بیش تر در روز نوشابه مصرف می کنند دو برابر بیش از دیگر کودکان دعوا می کنند و اشیای متعلق به دیگران را از بین می برند.

همچنین این کودکان در مقایسه با کودکانی که نوشابه نمی خورند از مشکلات روحی و روانی رنج می برند و به بیماری هایی همچون در خود فرورفتگی و افسردگی مبتلا می شوند.

این محققان براین باورند که با افزایش تعداد وعده های مصرف نوشابه در کودکان، رفتارهای پرخاشگرانه آن ها نیز افزایش می یابد.

هر چند این مطالعه ماهیت دقیق ارتباط بین مصرف نوشابه و مشکلات رفتاری در کودکان را مشخص نمی کند اما با کاهش یا حذف این نوشیدنی می توان مشکلات رفتاری را کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha