سلامت نیوز : سرپرست معاونت داروی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان از رفع مشکل دارو در کشور خبر داد و اعلام کرد:در حال حاضر می‌توان گفت دیگر مشکلی در تأمین داروها در کشور وجود ندارد و کمبود دارو به یک یا دو قلم رسیده است.

مهدی سلیمانجاهی در گفت‌و‌گو با پانا، درباره تشریح آخرین وضعیت دارویی کشور، گفت: ترخیص دارو با ارز تک نرخی از گمرک به دستور رییس جمهور از هفته پیش آغاز شده است.

وی افزود: بارها اعلام شده بود به منظور برطرف شدن مشکلات دارویی نرخ دارو باید تثبیت شود که الحمدالله این امر اتفاق افتاد.

سرپرست معاونت داروی سازمان غذا و دارو با بیان این مطلب که بیش تر داروها از گمرک ترخیص شده، گفت: در حال حاضر می‌توان گفت دیگر مشکلی در تامین داروها در کشور وجود ندارد و کمبود دارو به یک یا دو قلم رسیده است.

سلیمانجاهی ادامه داد: تنها مشکلی که وجود دارد قیمت بالای برخی داروهاست که از سازمان‌های بیمه‌گر تقاضا داریم به منظور کاهش قیمت دارو هرچه سریع‌تر اقلام جدید دارویی را در لیست بیمه‌ای خود قرار دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: داروهای موجود در گمرک با توجه به تعهد سازمان غذا و دارو در حال ترخیص هستند و شرکت‌های دارویی به نوبت در حال مراجعه به گمرک هستند.

تا پیش از توافق سه جانبه گمرک، وزارت بهداشت و بانک مرکزی بالغ بر 330 تن دارو و مواد اولیه دارویی در گمرک فرودگاه امام انباشت شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha