سلامت نیوز : رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی تفاوت نجومی بین دستمزد پزشکان عمومی و برخی جراحان را مثال بارزی در اجرا نشدن عدالت در حوزه سلامت دانست و دلیل آنرا ارزشگذاری نکردن خدمات پزشکی عنوان کرد.

عباس آقازاده مسرور در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: همواره موضوع عدالت در سلامت یکی از دغدغه‌های جامعه پزشکی بوده که تعرفه گذاری مناسب خدمات پزشکی یکی از آنهاست.

وی ادامه داد: معتقدیم تعرفه‌گذاری پزشکان آنطور که باید صورت نگرفته و ارزیابی که در سازمان نظام پزشکی انجام شده نشان می‌دهد که در دنیا کم درآمد‌ترین قشر پزشکان با پردرآمد‌ترین آنها فاصله درآمدی دوبرابری دارند که همین هم در کشورهای دیگر مورد اعتراض است.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: این در حالی است که درآمد پزشکان عمومی ما با برخی جراحان که درآمدهای نجومی دارند قابل مقایسه نیست چراکه خدمات پزشکی در ایران کدگذاری و ارزشگذاری نشده است.

مشکل تعرفه گذاری با یک دولت و چهار سال کار حل نمی‌شود

آقازاده مسرور بر این نکته تاکید کرد که پزشکان عمومی، داخلی، اطفال و متخصصانی که به صورت کلینیکی کار می‌کنند در ازای خدماتشان درآمد قابل اتکایی ندارند و فکر نکنم این مشکل با یک دولت و چهار سال کار حل شود ولی بالاخره باید کار از جایی آغاز شود.

وی گفت: آمارها در جوامع مختلف نشان می‌دهد که اقشار پزشکی در طبقه بندی درآمدی وضعیت خوبی دارند اما اگر کارانه را از حقوق پزشکان بخش دولتی ما حذف کنند زندگی آنها لنگ می‌شود.

شأن پزشکی نوین با دکان‌های عجیب و غریب زیر سؤال رفته است

وی گفت: احساس می‌کنیم شأن و منزلت جامعه پزشکی و علوم پزشکی در سال‌های اخیر زیر سؤال رفته و با تشکیل دکان‌های عجیب و غریب دارو فروشی و تائید این مکان‌ها از سوی برخی مقام‌های اجرایی کشور، شأن پزشکان زیر سئوال رفته است.

وی گفت: در عین اینکه طب سنتی جایگاه قدیمی خود را دارد، نباید به دانش نوین پزشکی پشت کرده و تنها به دانسته‌های 1700 سال پیش برگردیم چرا که پزشکی نوین بر مبنای فیزیولوژی و آناتومی انسان است در حالیکه طی این سال‌ها به آن توهین شده و ارزش پژوهش پایین آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha