سلامت نیوز-یك تحقیق انجام شده در مركز سرطان زارلند آلمان حاكی از آن است كه بخش اعظمی از سرطان‌ها در نتیجه روش غلط زندگی خود افراد ایجاد می‌شود.

روش نادرست زندگی افراد عامل بروز سه چهارم سرطان‌ها
 به نقل از خبرگزاری آلمان، به گفته این محققان برای مثال سیگار كشیدن، تغذیه نامناسب، اضافه وزن و مواد سمی و مضر در محیط زیست از عوامل اصلی بروز سرطان‌ها محسوب می‌شوند.
بر اساس آمار 27 درصد از كل مردان و 29 درصد از كل زنان بر اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست می‌دهند.
به گفته محققان، شایع‌ترین سرطانها در بین مردان سرطان ریه و راه های تنفسی با 18 درصد، سرطان سیستم گوارشی با 29 درصد و سرطان پروستات با 34 درصد هستند و در بین زنان، سرطان دهانه رحم با 40 درصد مورد ابتلا، سرطان سینه با 27 درصد مورد ابتلا و سرطان های سیستم گوارشی با 28 درصد مورد ابتلا جزو شایع‌ترین سرطان‌ها محسوب می‌شود.
این محققان تاكید كردند؛ استعمال دخانیات و كشیدن سیگار و تغذیه نامناسب و غلط عامل اصلی بروز 60 درصد از كل سرطان‌ها محسوب می‌شود.
همچنین الكل، آلودگی هوا، اشعه ماوراء بنفش، موقعیت شغلی و بیماری‌های مسری نیز عامل بروز 4/3 درصد از كل سرطان‌ها هستند.
محققان آلمانی می‌گویند؛ احتمالا با انجام دادن یك سری اقدامات پیشگیرانه و تغییر برخی عادات غلط زندگی افراد، می‌توان مرگ و میر ناشی از ابتلا به سرطان را تا 3/1 كاهش داد.
بر اساس این گزارش؛ برای پیشگیری و جلوگیری از بروز سرطان هر فرد، خود شخصا باید برنامه‌ریزی كند و محور این برنامه‌ریزی را باید استعمال نكردن دخانیات، تغذیه سالم و مناسب، وزن مناسب و جلوگیری چاقی، ورزش و تحرك، مصرف نكردن نوشیدنی‌های الكلی،‌ محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید، ویروس‌ها و مواد مضر زیست محیطی و آرامش در محیط كاری در نظر گرفته شود تا با رعایت این برنامه بروز سرطان در فرد كاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha