دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳

اولین اطلاعیه وزارت کار دولت یازدهم با موضوعیت پایان‌دادن به عضویت مرتضوی در هیات‌امنای تامین‌اجتماعی منتشر شد. به این ترتیب، عضویت مرتضوی در هیات امنای تامین اجتماعی كه گفته می‌شد بعد از 18 مرداد صورت گرفته، در دولت جدید پذیرفته نیست.

پایان كار مرتضوی در تامین اجتماعی
سلامت نیوز : اولین اطلاعیه وزارت کار دولت یازدهم با موضوعیت پایان‌دادن به عضویت مرتضوی در هیات‌امنای تامین‌اجتماعی منتشر شد. در این اطلاعیه آمده است که «هیچ‌گونه تغییری در ترکیب اعضای قبلی هیات‌امنای تامین‌اجتماعی از نظر این وزارتخانه صورت نپذیرفته و اعضای قانونی هیات‌امنا، اعضای قبل از اول مرداد سال 92 هستند.» به این ترتیب، عضویت مرتضوی در هیات امنای تامین اجتماعی كه گفته می‌شد بعد از 18 مرداد صورت گرفته، در دولت جدید پذیرفته نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه بهار ؛ شنبه اولین جلسه شورای معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم، برگزار شد. در این جلسه روسا، مدیران و زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از عملکرد سازمان‌های خود ارائه کردند؛ روسا و مدیرانی مانند اسدالله عباسی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همایون هاشمی، رییس سازمان بهزیستی کشور، ایراندخت عطاریان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، محمدباقر هداوند، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان، سیدمجید موسویان، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و سعید مرتضوی، مدیرعامل سابق سازمان تامین‌اجتماعی که البته از 18مرداد که حکم سرپرستی او به اتمام رسیده بود، سمتی در تامین‌اجتماعی ندارد و الان هم شایعه‌های بسیاری درباره این‌که او عضو هیات‌امنای سازمان تامین‌اجتماعی شده است وجود دارد.

شایعه‌ها از روزی شروع شد که حکم سرپرستی مرتضوی در تامین‌اجتماعی به پایان رسیده بود و شنیده‌ها حکایت از این داشت که اسدالله عباسی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت پیشین، این حکم را با موافقت محمود احمدی‌نژاد که ریاست شورای‌عالی رفاه و تامین‌اجتماعی را برعهده داشته، صادر کرده است. به این ترتیب هم مرتضوی عضو هیات‌امنای تامین‌اجتماعی شده و حتی محل دفتر کار خود را هم تغییر داده است. با این‌که گفته شد حکم عضویت در هیات‌امنای سازمان تامین‌اجتماعی مرتضوی توسط رییس دولت قبلی صادر شده ولی حضور او در هیات‌امنای سازمان تامین‌اجتماعی کاملا غیرقانونی است؛ زیرا حضور اعضای هیات‌امنا باید به تصویب شورای‌عالی رفاه و تامین که از 10وزیر تشکیل شده، برسد و سپس رییس‌جمهوری هم آن را تایید کند که البته رییس دولت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تغییر کرده‌اند و آن‌ها باید درباره ترکیب هیات‌امنا تصمیم‌گیری کنند.

الان هم براساس صحبت‌های ربیعی، وزیر کار، مراحل قانونی تعیین اعضای هیات‌امنای تامین‌اجتماعی مبتنی بر پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تصویب شورای‌عالی رفاه و تامین‌اجتماعی است. علاوه بر این هم، طبق اطلاعیه‌ای که روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر کرده است «هیچ‌گونه تغییری در ترکیب اعضای قبلی هیات‌امنای تامین‌اجتماعی از نظر این وزارتخانه صورت نپذیرفته و اعضای قانونی هیات‌امنا، اعضای قبل از تاریخ 1/5/1392 هستند.» به‌عبارتی، وزارت کار به عضویت مرتضوی در هیات‌امنای تامین‌اجتماعی پایان داد.

البته در اطلاعیه وزارت کار آمده است که پس از بررسی‌های لازم ترکیب اعضای جدید هیات‌امنا با پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تصویب شورای‌عالی رفاه و تامین‌اجتماعی مشخص شده و اطلاع‌رسانی می‌شود. به‌هرحال، تامین‌اجتماعی در این روزها رییس ندارد و صحبت‌هایی که از ریاست علی روح‌بخش، معاون اجرایی مرتضوی، به میان می‌آید، صحت ندارد و ربیعی هم در این‌باره گفت: «با دکتر عباسی صحبت کرده‌ام و چنین اتفاقی رخ نداده و باید گفت که دکتر عباسی در این مدت امین من بوده‌اند.»ربیعی همین‌طور صحبت کرده است که مجلس حساسیت بسیاری روی سازمان تامین‌اجتماعی و شرکای وابسته دارد و به‌طور طبیعی حساسیت وزیر کار هم در این جهت خواهد بود.

به گفته او، رفاه اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است و در دولت تدبیر و امید مهم‌ترین هدف تقویت جامعه از بعد رفاه اجتماعی است. او همچنین در پاسخ به این پرسش که با حضور در وزارت کار چه تصمیمی اتخاذ خواهد گرفت؟ گفت: بنا ندارم امروز تصمیم بگیرم و می‌خواهم نظرات دکتر عباسی و مشورت او را درباره بعضی از حوزه‌ها ازجمله حوزه کار بگیرم. طبعا اگر وفق قانون نبود درباره آن‌ها تصمیم خواهم گرفت. ربیعی درباره بعضی مصوبات اخیر هیات‌امنای سازمان تامین‌اجتماعی که حاشیه‌ساز بود هم گفت: نمی‌خواهم بدون تحقیق و عجولانه قضاوت کنم باید ابتدا بررسی کنم. طبعا تصمیماتی اتخاذ شده و اختیاراتی بوده است.

با این‌حال حساسیت خاصی روی منافع کارگران دارم و هرچه وفق قانون نبود حتما بازمی‌گردانم. ربیعی درباره روزنامه‌نگاران و تشکیل انجمن صنفی روزنامه‌نگاری هم ادامه داد: در این مورد بحث‌هایی داریم و امیدوارم که با آسیب‌شناسی بیشتر رسانه‌ها را به سمت عملکرد حرفه‌ای‌تر سوق بدهیم. همه روزنامه‌نگاران باید در یک انجمن باشند و امیدوارم به سمتی برویم که نظام روزنامه‌نگاری هم مثل نظام‌پزشکی جایگاه خود را پیدا کند. به گفته او، در گذشته عده‌ای تحت عنوان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران با گرایش‌های سیاسی مختلف کار می‌کردند. یکی از خط‌مشی‌های اعتدال این است که همه را در یک مشی اعتدال‌گرایانه از نظر هویت صنفی‌شان دور یک میز جمع کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha