برای هدفمند کردن یارانه دارو دولت مبلغ 2 هزار میلیارد تومان را اختصاص داد اما هنوز خبری از این اعتبار نیست.

هنوز از یارانه دارو خبری نیست/ کسری 6 هزار میلیاردی بودجه در وزارت بهداشت
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص واریز یارانه دارو گفت: هنوز از پولی که به عنوان یارانه دارو در نظر گرفته شده است، خبری نیست و ما منتظر اعمال مدیریت جدید در حوزه سلامت هستیم.

عابد فتاحی در گفت و گو با پانا، با اشاره به یارانه تخصیص گرفته از سوی دولت برای رفع مشکلات حوزه دارو در کشور اظهار داشت: برای هدفمند کردن یارانه دارو دولت مبلغ 2 هزار میلیارد تومان را اختصاص داد اما هنوز خبری از این اعتبار نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا یارانه دارو به حساب بیماران و یا بیمه ها واریز می شود، گفت: هنوز از پولی که به عنوان یارانه دارو در نظر گرفته شده است، خبری نیست و ما منتظر اعمال مدیریت جدید در حوزه سلامت هستیم.
وی با بیان اینکه میزان اعتباراتی که برای یارانه دارو در نظر گرفته شده به اندازه کافی نیست، گفت: در خصوص حل مشکلات دارویی باید مستقیما دولت وارد موضوع شود تا مشکلاتی که بر سر راه بیماران به وجود آمد مرتفع شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه سال 92 هنوز برداشت نشده است با توجه به اینکه بسیار مشکل است بعد از شش ماه پول نداریم و هیچگونه تغییری در حوزه سلامت رخ نداده اما امیدواریم مشکلات بزودی حل شود.
فتاحی همچنین با اشاره به موضوع رسیدگی به بیماران خاص و واریز یارانه دارو به حساب این بیماران یادآور شد: در مورد بیماران خاص بحث هایی داشتیم و قرار شد که به بیماران خاص و صعب العلاج کمک هایی صورت گیرد اما تا کنون کمکی به آن ها نشده است.
وی با اشاره به اینکه مشکلات حوزه سلامت و دارو به ضعف مدیریت مسئولان وزارت بهداشت مربوط می شود، تصریح کرد: امیدواریم این مشکلات با روی کار آمدن مدیران جدید مرتفع شود. خوشبختانه رئیس جمهور دولت یازدهم حساسیت خاصی را به موضوع سلامت دارد، به طوری که برای اولین بار بعد از 6 ماه با دستور رئیس جمهور داروها در گمرک با ارز مرجع ترخیص شدند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به کسری بودجه در وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: حدود 6 هزار میلیارد تومان کسری بودجه در وزارت بهداشت وجود دارد که این امر حوزه سلامت را با چالش هایی روبرو کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha