دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 80609
سلامت نیوز : وزیر نیرو با اعلام اینکه کارگروه ویژه ای برای رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه تشکیل می شود گفت: تا 2 سال آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار کشور از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ حمید چیت چیان یكی از اولویت های وزارت نیرو در دولت یازدهم را رسیدگی به وضعیت تالاب ها و دریاچه ها به ویژه دریاچه ارومیه اعلام کرد و گفت: در اولین فرصت، گروهی تشکیل خواهد شد تا به مسائلی كه موجب شده برای این دریاچه مشكلاتی ایجاد شود، رسیدگی کنیم.

وزیر نیرو اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه یكی از اولویت های مهم وزارت نیرو است كه در اسرع وقت باید در دستور کار قرار گیرد. وزارت نیرو تلاش می كند مذاكره ها و اقدامات اساسی را برای احیای دوباره این دریاچه مهم به عمل آورد.

وی همچنین موضوع اقتصاد آب و برق را یكی از چالش های مهم وزارت نیرو مطرح كرد و گفت: در این خصوص نیز باید تدابیر لازم اندیشیده شود و در نشست هیئت وزیران قرار است كه این موضوع مطرح شود و برنامه های لازم را تدبیر كنیم.

چیت چیان بهره مندی تمام روستاهای بالای 20 خانوار از شبكه آب آشامیدنی سالم تا 2 سال آینده را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: در حال حاضر، بیش از 99 درصد جمعیت شهری و 76.5 درصد جمعیت روستایی زیرپوشش آب سالم و بهداشتی قرار دارند كه برای پوشش 100 درصدی جمعیت روستایی و شهری اقدامات و برنامه های زیادی را در نظر گرفته ایم.

وزیر نیرو بیان داشت: برنامه ریزی های لازم برای بهره مندی جمعیت روستاهای بالای 20 خانوار كشور از شبكه آب آشامیدنی سالم صورت گرفته است. وی با بیان اینكه تاكنون در شهرها كارهای بزرگی در خصوص احداث شبكه های آب و فاضلاب صورت گرفته است گفت: با این وجود، برای اجرای شبكه های فاضلاب در روستاها باید اقدامات زیادی صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha