دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
سلامت نیوز : صمدالله فیروزی با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان سرپرست صندوق تامین اجتماعی منصوب شد. به این ترتیب، او هم‌اکنون عضو هیات‌مدیره صندوق تامین اجتماعی بوده و بیش از این نیز به عنوان معاون فنی و درآمد این صندوق فعالیت می‌کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه بهار ؛ در حکم علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به صمدالله فیروزی آمده است: «نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جنابعالی و باعنایت به اصلاحیه ماده 113 قانون مدیریت خدمات کشوری و اختیارات قانونی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر انتصاب سرپرست صندوق تامین اجتماعی، به موجب این حکم تا تعیین مدیرعامل به عنوان سرپرست صندوق تامین اجتماعی تعیین می‌شوید. امید است با استعانت از خداوند متعال در انجام وظایف محوله موفق باشید.» سعید مرتضوی نیز پس از این انتصاب در جلسه هیات‌مدیره صندوق تامین اجتماعی حاضر شد و به تشریح وضعیت این صندوق در وصول مطالبات و پرداخت بدهی‌های طرف قرارداد پرداخت.

او در این جلسه از همکاران خود در هیات‌مدیره سازمان خداحافظی و پایان کار خود را در تاریخ 27/5/92 در سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد. البته فیروزی در حالی حکم سرپرستی سازمان تامین اجتماعی را گرفته است که با توجه به تبصره یک، ماده 17 قانون ساختار که شرایط عضویت در تمامی سطوح ارکان صندوق تامین اجتماعی، مثل هیات امنا، هیات‌مدیره و مدیرعامل آمده است را ندارد. در این قانون آمده است که داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد با پنج سال سابقه کار تخصصی در رشته‌های مدیریت، حسابداری، بیمه، مالی، اقتصادی و انفورماتیک و گروه پزشکی برای سمت‌های صندوق تامین اجتماعی لازم است. پس امکان مدیرعامل شدن فیروزی به علت واجد شرایط نبودن رشته تحصیلی مقدور نخواهد بود. البته این سوال مطرح است که چطور دولت یازدهم با توجه به صراحت قانونی گفته شده، او را به عضو هیات‌مدیره صندوق تامین اجتماعی منصوب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha