دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
سلامت نیوز : درحالی‌که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود که فعلا قصدی برای انتصاب سرپرست برای سازمان تامین‌اجتماعی ندارد تا مدیرعامل برای این سازمان منصوب کند حال سامانه اطلاع‌رسانی تامین‌اجتماعی از انتصاب سرپرست صندوق تامین‌اجتماعی خبر داده است. براساس این خبر صمداله فیروزی با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان سرپرست صندوق تامین‌اجتماعی منصوب شد. سعید مرتضوی نیز پس از این انتصاب در جلسه هیات‌مدیره صندوق تامین‌اجتماعی حاضر و از همکاران خود در هیات‌مدیره سازمان خداحافظی و پایان کار خود را در تاریخ 92/5/27 در این سازمان اعلام کرد. صمداله فیروزی دارای فوق‌لیسانس زبان و ادبیات فارسی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق ؛ فیروزی در دولت نهم و دهم معاون امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود. وی پس از آن بر مسند معاونت فنی و درآمد سازمان تامین‌اجتماعی منصوب شد. پس از ختم‌به‌خیرشدن نخستین استیضاح شیخ‌الاسلامی در اردیبهشت 91 و عزل و انتصاب تمامی اعضای هیات‌مدیره ازسوی شیخ‌الاسلامی او به عضویت هیات‌مدیره تامین‌اجتماعی درآمد و سپس با رای اعضا، نایب‌رییس هیات‌مدیره تامین‌اجتماعی شد و تا پایان خدمت مرتضوی بر این مسند باقی ماند و حال با حکم ربیعی سرپرست این سازمان شده است.

مرتضوی از تامین اجتماعی برکنار شد
در آخرین روزهای دولت دهم و در حالی که افکارعمومی و توجهات متوجه رای‌اعتماد وزیران در مجلس بود، چند اتفاق در سازمان تامین‌اجتماعی به‌وقوع پیوست؛ انتصاب مرتضوی و برهانی به عضویت هیات‌امنای سازمان تامین‌اجتماعی، اختصاص یک‌میلیاردو300‌میلیون‌تومان پاداش برای هیات‌امنای تامین‌اجتماعی و استخدام 500 نفر از نزدیکان مرتضوی در تامین‌اجتماعی از جمله این اتفاقات بود که با اعلام خبر انتخاب مدیرعامل تامین‌اجتماعی تکمیل شد. برخی از این خبرها تایید و برخی دیگر از سوی وزیر پیشین تکذیب شد، در ادامه مرور می‌کنیم همه آنچه در مردادماه در سازمان تامین‌اجتماعی اتفاق افتاد تا این سازمان در آخرین روزهای عمر دولت دهم هم روی آرامش به خود نبیند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار اطلاعیه‌ای تصمیمات اخیر در سازمان تامین‌اجتماعی را غیرقانونی خواند و اعلام کرد: «اعضای قانونی هیات‌امنای سازمان تامین‌اجتماعی، اعضای قبل از تاریخ 1392/5/1 می‌باشند.»

این خبر مهر ابطالی بر عضویت مرتضوی و برهانی در هیات‌امنای سازمان تامین‌اجتماعی بود. اینها در حالی است که اسدالله عباسی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت احمدی‌نژاد گفته: «مقدمات حضور مرتضوی در هیات‌امنای تامین‌اجتماعی انجام شده است.» وی با بیان اینکه قطعی شدن حضور مرتضوی در هیات‌امنای سازمان تامین‌اجتماعی منوط به تکمیل مراحل قانونی است، گفت: «در این خصوص با آقای ربیعی به‌عنوان وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت خواهد شد.»به‌طور حتم اعلامیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهر ابطالی بر حضور مرتضوی در هیات‌امناست. اما مرتضوی در آخرین روزهای کاری‌اش کجا بوده است؟ مرتضوی در این‌روزها از آزادی کوچ کرده و در دفتر کمیته پژوهش‌های تامین‌اجتماعی در خیابان پاسداران ساکن شده بود و با سمت عضویت در هیات‌امنای تامین‌اجتماعی به رتق‌و‌فتق امور می‌پرداخت.

ناصر برهانی که حکم عضویت او هم در هیات‌مدیره تامین‌اجتماعی باطل شده است از مقامات تشکل‌های کارگری و نزدیکان مرتضوی است که در دوسال گذشته همواره در مقام دفاع از عملکرد مرتضوی برآمده بود. با وجود تکذیب تخصیص یک‌میلیاردو300‌میلیون تومان پاداش در سازمان تامین‌اجتماعی از سوی وزیر پیشین تعاون و رفاه اجتماعی پیش از این، در تاریخ ۲۳ مردادماه پایگاه اینترنتی سازمان تامین‌اجتماعی خبری درخصوص پرداخت پاداش به بعضی کارکنان این سازمان منتشر کرده بود. دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی شامگاه روز شنبه 26مرداد با استقبال دکتر اسدالله عباسی، در دفتر کار خود در ساختمان این وزارتخانه مستقر شد. ربیعی با اعلام خبر انتخاب مدیرعامل جدید سازمان تامین‌اجتماعی در هفته جاری و با تاکید بر اینکه حساسیت ویژه‌ای نسبت به تامین‌اجتماعی دارم، گفت: «با صحبت‌هایی که از قبل با عباسی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده بود، سرپرست جدیدی برای تامین‌اجتماعی انتخاب نشده است و بنده به‌زودی مدیرعامل جدید را اعلام می‌کنم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha