دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳

سلامت نیوز : در میان افرادی که به محمود احمدی‌نژاد در دوران تصدی ریاست‌جمهوری نزدیک بودند نام سعید مرتضوی از آشناترین نام‌هاست. در ابتدا، نام او به عنوان رئیس دادگاه مطبوعات بیشتر نزد اهالی رسانه مطرح بود اما آنچه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم در بازداشتگاه کهریزک رخ داد، باعث شد نام او که آن روزها سمت معاون دادستانی کل کشور را یدک می‌کشید، بیش از قبل در محافل چرخیده و او را تبدیل به یکی از سوژه‌های بحث کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ پس از این، او به احمدی‌نژاد نزدیک‌تر شد تا اینکه سرانجام به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی منصوب شد. حکم ریاست وی با مخالفت مجلس روبه‌رو شد که با وزیر وزارت مربوطه و شخص محمود احمدی‌نژاد؛ مجلس تصمیم به استیضاح وزیر کار گرفت و آن جلسه پرحاشیه رقم خورد. پس از این و با توجه به رسیدن دولت احمدی‌نژاد به آخرین روزهای کاری در حالی که حکم پرونده کهریزک اعلام شده بود، درباره آینده مرتضوی گمانه‌زنی‌هایی صورت می‌گرفت.

مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی!

در 22 مرداد بود که تسنیم گزارش داد سعید مرتضوی در آخرین روزهای کار دولت دهم به عضویت هیات امنای سازمان تامین اجتماعی منصوب شده است اما ادامه فعالیت وی در این سمت منوط به تصمیم‌گیری وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. در حالی که پیشتر برخی رسانه‌ها از عضویت سعید مرتضوی و ناصر برهانی در هیات امنای تامین اجتماعی و انتصاب علی روحبخش به سمت مدیرعاملی این سازمان خبر داده بودند، روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار اطلاعیه‌ای تصمیمات اخیر در سازمان تامین اجتماعی را غیرقانونی خواند.

در بخشی از این اطلاعیه در مورد ترکیب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی آمده است: براساس قانون هیچ‌گونه تغییری در ترکیب اعضای قبلی هیات امنای مذکور از نظر این وزارتخانه صورت نپذیرفته و اعضای قانونی هیات امنا، اعضای قبل از تاریخ 1/5/1392 می‌باشند. مراحل قانونی تعیین اعضای هیات امنای تامین اجتماعی مبتنی بر پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تصویب شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی است كه بدلیل عدم تحقق شروط مذکور در تصمیمات اخیر هیچ گونه تغییری در ترکیب اعضای قبلی هیات امنای مذکور از نظر این وزارتخانه صورت نپذیرفته و اعضای قانونی هیات امنا، اعضای قبل از تاریخ 1/5/1392 می‌باشند. روابط عمومی این وزارتخانه در پایان اطلاعیه خود یادآور شده است: پس از بررسی‌های لازم ترکیب اعضای جدید هیات امنا با پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تصویب شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی مشخص شده و به اطلاع عموم خواهد رسید.

چه کسی بر کرسی مرتضوی می‌نشیند؟

روز گذشته صمدا... فیروزی با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان سرپرست صندوق تامین اجتماعی منصوب شد. فیروزی هم اکنون عضو هیات مدیره صندوق تامین اجتماعی است و پیش از این نیز به عنوان معاون فنی و درآمد این صندوق فعالیت می‌کرد. سعید مرتضوی نیز پس از این انتصاب در جلسه هیات مدیره صندوق تامین اجتماعی حاضر و به تشریح وضعیت این صندوق در اصول مطالبات و پرداخت بدهی‌های طرف قرارداد پرداخت. وی در این جلسه از همکاران خود در هیات مدیره سازمان خداحافظی و پایان کار خود را در تاریخ 27/5/92 در سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد. صمدا... فیروزی دارای فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی است و پیش از این سرپرستی معاونت امور اجتماعی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، سرپرست معاونت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، عضو شورای عالی کار، عضو کمیسیون فرعی اجتماعی دولت، عضو ستاد هدفمند سازی یارانه‌ها و... را در پرونده کاری خود دارد.

پدر مرحوم کامرانی: انتظاری جز برکناری مرتضوی نداشتیم

پدر محمد کامرانی از کشته شدگان کهریزک درباره حکم برکناری سعید مرتضوی به آرمان گفت:‌ مگر انتظاری به جز این هم می‌رفت؟ آقای کامرانی افزود به هر حال امیدواریم افرادی که در راس امور قرار می‌گیرند خادم باشند و به مردم کشور خود خدمت کنند. وی در ادامه تاکید کرد: زمان همه‌چیز را مشخص خواهد کرد و امیدوارم زنده باشم تا روزی برملا شدن حقایق را شاهد باشم. آقای کامرانی همچنین گفت نسبت به حکم صادره اعتراض کرده‌ایم و منتظر رای دادگاه هستیم. وی از رسانه‌ها خواست اخبار را از طریق خانواده‌های کشته‌شدگان پیگیری کنند و از نقل قول‌های غیر مستند بپرهیزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha