دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 80621
سلامت نیوز : آلرژی چه فصلی باشد، چه همیشگی و متناوب، همه افراد را در هر سنی می تواند درگیر كند. حتی برخی نوزادان نیز دچار آلرژی های پوستی، تنفسی یا گوارشی هستند و عوارض حساسیتی را همگام با رشد خود به سنین بعدی و حتی بزرگسالی منتقل می كنند.

به گزارش سلامت نیوز ؛ آلرژی بینی حالتی است که در آن مخاط پوشاننده درون حفرات بینی در اثر عوامل حساسیت زای خارجی دچار التهاب می شود که نتیجه آن بروز علایمی مانند آبریزش، عطسه مکرر، گرفتگی و خارش بینی است.

بیماریهای آلرژیک از جمله آلرژی بینی در نتیجه پاسخ بیش از حد دستگاه ایمنی بدن به عوامل خارجی ایجاد می شود. آلرژی می تواند بر اندامهای مختلف اثر بگذارد، اما بینی از شایع ترین مکان های بروز آلرژی است. در برنامه سیب  چهارشنبه 7 مرداد ضمن بیان چگونگی پیدایش آلرژی بینی و علل ایجاد کننده آن، به راه های پیشگیری از این بیماری نیز اشاره می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر شما می توانید برنامه سیب را از ساعت 10:30 صبح روز چهارشنبه 7 مرداد به مدت 25 دقیقه با حضور دکترمنصوره شریعت فوق تخصص آسم و آلرژی از شبکه رادیویی تهران روی موج FM 94  بشنوید.

شما شنوندگان محترم برنامه سیب می توانید پیشنهادات ، انتقادات و دیدگاه های خود در خصوص این برنامه را از طریق  شماره پیامک برنامه  30000951    و نشانی الکترونیکی   radiotehran@irib.ir با ما درمیان بگذارید.

برنامه سیب همه روزه به جزجمعه ها از ساعت 10:30 صبح به مدت 25 دقیقه از شبکه رادیویی تهران روی موج FM 94  پخش می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha