سلامت نیوز :  تا به‌ حال براساس دستور پزشک، کودکتان را برای تزریق واکسن به مراکز بهداشتی برده‌اید اما خوب است چند نکته درباره ایمن‌سازی کودکان که در برنامه سیب به آن اشاره می شود را هم  بدانید...

به گزارش سلامت نیوز ؛ واكسیناسیون اقدام بسیارمهم و با ارزشی است كه بوسیله آن با هزینه كم می توان از ابتلاء به بیماریهای عفونی جلوگیری كرد. با اجرای برنامه واكسیناسیون همگانی در جهان، شیوع بسیاری از بیماریهای خطرناك دربین شیرخواران، كودكان و بالغین كاهش بارزی پیدا كرده است بطوریكه اكنون شیوع بیماریهای خطیری چون دیفتری، كزاز، سیاه سرفه، سرخك و فلج كودكان با واكسیناسیون همگانی با موفقیت كنترل و در بسیاری از كشورها عملا به حداقل میزان خود رسیده است ، یا بیماری آبله كه با واكسیناسیون همگانی و پیگیری جهانی ریشه كن شده است. برای بیش از 20 بیماری انسان، اكنون واكسن تهیه شده است كه تعدادی ازآنها بطور همگانی و بقیه در شرایط خاصی، مورد استفاده قرار می گیرند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص واكسیناسیون کودکان شما می توانید برنامه سیب را از ساعت 10:30 صبح روز دوشنبه 28 مرداد به مدت 25 دقیقه با حضور دکتر منصوره ابراهیمی متخصص کودکان از شبکه رادیویی تهران روی موج FM 94  بشنوید.

شما شنوندگان محترم برنامه سیب می توانید پیشنهادات ، انتقادات و دیدگاه های خود در خصوص این برنامه را از طریق  شماره پیامک برنامه  30000951    و نشانی الکترونیکی   radiotehran@irib.ir با ما درمیان بگذارید.

برنامه سیب همه روزه به جزجمعه ها از ساعت 10:30 صبح به مدت 25 دقیقه از شبکه رادیویی تهران روی موج FM 94  پخش می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha