سلامت نیوز : اولین جشن بازیافت با هدف ترویج فرهنگ تفکیک پسماند وآشنایی کودکان به اهمیت ونقش بازیافت درحفظ محیط زیست در کتابخانه 13 آبان برگزار می شود. جهانگیر رهبری مدیر کتابخانه 13 آبان  با بیان اینکه این جشن در کتابخانه 13 آبان برگزار می شود، گفت: ترویج فرهنگ کاهش زباله برای حفظ محیط زیست و ارایه آموزش های بازیافت به کودکان و نوجوانان از جمله اهداف برگزاری این جشن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 ؛ رهبری در خصوص این جشن گفت: جشن بزرگ بازیافت با شعار حفظ محیط زیست، حفظ سرمایه ملی در در کتابخانه 13 آبان برگزار می شود.

مدیر کتابخانه 13 آبان ذکر کرد: نخستین جشن بازیافت به همت کتابخانه 13 آبان فرهنگسرای ولاء و با همكاری واحد آموزش اداره بازیافت منطقه 20  برگزار خواهد شد.وی افزود: در این جشن کودکان دختر و پسر در رده سنی 9 تا 11 حضور دارند و آموزش های زیست محیطی و بازیافتی و آموزش تفکیک زباله را فرا می گیرند.

وی با اشاره به اولین مرحله طرح آموزش بازیافت گفت: طرح با حضور گروه نمایشی که از طرف اداره بازیافت انتخاب شده است، اجرا می شود.مدیر کتابخانه 13 آبان اشاره کرد : برگزاری برنامه های شاد و مفرح اجرای نمایش با موضوع بازیافت، مسابقه و اهدای جوایز از جمله برنامه های جشن بازیافت است.

وی افزود: لزوم نهادینه کردن فرهنگ بازیافت و تفکیک زباله های خشک و تر به منظور حفاظت از محیط زیست و صرفه جویی در استفاده از منابع تجدید ناپذیر در کودکان و نوجوانان و جلب مشارکت آنان در این امر، موضوعی است که نیاز به پیگیری و آموزش مداوم دارد و برگزاری چنین برنامه هایی با حضور کودکان و نوجوانان و گروه های نمایشی مختلف، می تواند در این امر موثر باشد .

رهبری در پایان افزود: جشن بزرگ بازیافت سه شنبه 29 مرداد ماه  از ساعت 9  در این کتابخانه برگزار می شود.علاقه مندان جهت شرکت فرزندان خود در این جنگ شادی می توانند به کتابخانه 13 آبان واقع در شهرری،شهرک 13 آبان، خیابان شهید مولایی،کوچه شهید عطری، پلاک 4 مراجعه و یا با شماره تلفن 55525588 تماس حاصل فرمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha