مراسم روز جهانی انساندوستی در مقر سازمان ملل متحد در ایران برگزار شد و از همه مردم درخواست شد که به این سوال پاسخ دهند: فکر می کنید جهان به چه چیزی بیشتر نیاز دارد؟

فکر می کنید جهان به چه چیزی بیشتر نیاز دارد؟
سلامت نیوز: مراسم روز جهانی انساندوستی در مقر سازمان ملل متحد در ایران برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز، در ابتدای این مراسم در کلیپی پیام بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت این روز پخش شد .
وی با بیان اینکه امسال جنبش روز جهانی انساندوستی  از مردم می خواهد  به یک سئوال پاسخ دهند: فکر می کنید جهان به چه چیزی بیشتر نیاز دارد؟  گفت :پاسخ من "کارگروهی" است.

 بان کی مون از همه مردم دعوت کرد تا به سایت:www.worldhumanitarianday.org رجوع نمایند و به ما در یک کلمه نظر خود را بیان نمایند.


 سپس گری لوییس، نماینده مقیم سازمان ملل در ایران به سخنرانی پرداخت. همچنین مهندس قدمی رییس سازمان مدیریت بحران کشور و نیز سعید متانی معاون سازمان امداد و نجات ایران نیز به سخنرانی پرداختند.

کلیپی از صحبتهای والری ایموس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انساندوستانه هم به نمایش در امد که وی "انسان دوستی" را به عنوان گزینه خود مطرح کرد.

در این مراسم از سایت www.worldhumanitarianday.org که به مناسبت روز جهانی انساندوستی طراحی شده است، رونمایی شد. این سایت از مردم می خواهد به یک سئوال پاسخ دهند: فکر می کنید جهان به چه چیزی بیشتر نیاز دارد؟ با وارد کردن هر کلمه در پاسخ به این سئوال یک دلار به نفع مردم محروم واریز می شود.

به گزارش سلامت نیوز، یکی از دلایل نامگذاری روز 19 اوت 2013 برابر با 28 مرداد ماه جاری به روز جهانی انساندوستی و دعوت از کشورها به صلح و عدالت، منزلت و توسعه است.


گفتنیست در این مراسم به احترام نماینده ویژه این سازمان سرجیو ویرا دوملو و 21 تن از همکاران و شرکای سازمان ملل متحد که در حمله تروریستی به مقر سازمان ملل متحد در بغداد کشته شدند یک دقیقه سکوت برقرار شد.

لام به ذکر است در میان کشته شدگان نام یکی از هموطنان کشورمان به نام رضا حسینی که یکی از همکاران سازمان ملل متحد در بغداد بود نیز به چشم میخورد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha