دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 80649
سلامت نیوز : فوق تخصص ارتوپدی کودکان گفت: عمق زخم، وجود شکستگی زیر زخم و صدماتی که به عصب و عروق وارد می‌شود از عوارض ثانویه زمین خوردن کودکان است که الزام معاینه پزشک را ضروری‌تر می‌سازد.

فرهنگ غنی‌پور در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در هنگام زمین خوردن کودکان و زخمی شدن آنها، اولین کاری که باید انجام داد تمیز کردن محیط زخم است.

فوق تخصص ارتوپدی کودکان گفت: والدین در مواجهه با ضربه و زخم وارده به اعضای کودک باید در مرحله اول زخم را با آب و صابون ساده یا شامپوی بچه شست وشو دهند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: مرحله دوم بی‌حرکت نگهداشتن عضو است و باید هر چه سریعتر کودک را به نزدیکترین مرکز درمانی ارجاع داد.

غنی‌پور در پاسخ به پرسش فارس، مبنی بر اینکه کدام یک از زخم‌ها را باید به پزشک ارجاع داد گفت: اهمیت زخم‌های کوچک یا بزرگ به یک اندازه است چرا که عارضه‌ای که به علت زخم ایجاد می‌شود مهمتر از خود زخم و سایز آن است.

فوق تخصص ارتوپدی کودکان گفت: عمق زخم ، وجود شکستگی زیر زخم و صدماتی که به عصب و عروق وارد می‌شود از عوارض ثانویه زمین خوردن کودکان است که الزام معاینه پزشک را ضروری تر می‌سازد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: اگر در عضو صدمه دیده کودک، خونریزی شدید وجود داشت بهتر است در همان لحظه اولیه بالای عضو صدمه دیده با نواری بسته شود.

فوق تخصص ارتوپدی کودکان گفت: استفاده از جوراب و بستن آن در بالای عضو صدمه دیده در مواقع ضروری و اورژانسی می‌تواند از خونریزی فعال جلوگیری کند و تا رسیدن به پزشک مؤثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha