سلامت نیوز : فوق‌تخصص عفونی اطفال گفت: در مسافرت‌ها شاهدیم افراد از شیر تازه، سرشیر، پنیر، بستنی سنتی و مواد لبنی تازه استفاده می‌کنند در صورتی که به بهداشت و پاستوریزه بودن آن اطمینان ندارند.

 محمدحسین سلطان‌زاده در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: بر اثر ابتلای دام به میکروب بروسلا، شیر به دست آمده از دام آلوده می‌شود و به تبع آن کره، خامه، کشک، پنیر و مواد لبنی تهیه شده از آن نیز آلوده می‌شود.

فوق تخصص عفونی اطفال گفت: این میکروب اولین بار در جزیره مالت کشف شد و به همین دلیل به تب مالت مشهور شد اما از نظر علمی اسم این بیماری بروسلوز است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: در سال‌های دور که افراد از شیر و مواد لبنی تازه استفاده می‌کردند ابتلا به بیماری تب مالت بسیار زیاد بود اما امروزه به دلیل رعایت وضعیت پاستوریزه در تمام قسمت‌های تولید مواد غذایی، ابتلا به این بیماری کمتر گزارش شده است.

متخصص کودک و نوزادان اظهار داشت: تب، لرز، بی‌حالی، عرق کردن، تورم در زانو و قسمت‌های مختلف بدن از علائم ابتلا به این بیماری است که متأسفانه در افرادی که به قریه‌ها و روستاها مسافرت می کنند؛ دیده می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در مسافرت‌ها شاهدیم که افراد از شیر تازه، سرشیر، پنیر، بستنی سنتی و مواد لبنی تازه استفاده می‌کنند در صورتی که به بهداشت و پاستوریزه بودن آن اطمینان ندارند.

فوق تخصص عفونی اطفال به افراد توصیه کرد: در استفاده از شیر تازه آن را حدود 20 دقیقه کاملاً بجوشانند و از مواد لبنی پاستوریزه استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha