سلامت نیوز : رییس کلینیک سلامت جنسی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا با اشاره به اینکه سلامت جنسی برای تمام افراد جامعه مهم است، تصریح کرد: در کلینیک‌ها‌ی سلامت جنسی تلاش شده برای بسیاری از مشکلات مربوط به بهداشت جنسی افراد راه‌حلی ارائه شود.

دکتر سید علی آذین در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه کلینیک سلامت جنسی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا وابسته به جهاد دانشگاهی است، گفت: این کلینیک از جمله معدود مراکز سلامت جنسی در کشور است.

وی ادامه داد: معتقدیم که حتما باید یک تیم کاری داشته باشیم. زیرا اختلالات عملکرد جنسی معمولا جنبه‌های مختلف جسمی و روانشناختی دارد و لازم است به صورت تیمی در کنار یکدیگر کار کنیم تا بتوانیم از مشاوره همدیگر استفاده کنیم.

آذین به ارائه خدمات ویژه این کلینیک به جوانان اشاره کرد و گفت: جوانان از جمله گروه‌های هدف و در عین حال آسیب‌پذیر هستند، زیرا رفتارهای پرخطر جنسی در آن‌ها بیشتر است.

وی با اشاره به واهمه جوانان برای مراجعه به پزشک در حیطه مسائل جنسی گفت: رازداری و امنیت اطلاعات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این گروه از افراد می توانند بدون اینکه مورد قضاوت واقع شوند به کلینیک سلامت جنسی ابن سینا مراجعه و مشورت دریافت کنند.

آذین با بیان اینکه ملاحظات به قدری است که این افراد حتی می‌توانند بدون نام و تنها با دریافت یک کد، آزمایشات مربوطه را انجام دهند. نباید فراموش کرد که هر چه زودتر بیماری این افراد تشخیص داده شده و درمان شوند، سلامت اطرافیان و در نهایت جامعه را حفظ کرده‌ایم.

رییس کلینیک سلامت جنسی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا با بیان اینکه متاسفانه مردم مشکلات زیادی در این حیطه دارند اما نمی‌دانند باید دقیقا به کجا مراجعه کنند، گفت: لزومی ندارد حتما شخصی بیمار باشد و برای درمان به کلینیک سلامت جنسی مراجعه کند، بلکه دریافت مشاوره نیز موثر است و بسیاری اوقات با یک مشاوره ساده مشکلات یک زوج حل می‌شود و می توان با یک آموزش ساده بسیاری از سوء تفاهم‌ها را حل کرد.

وی ادامه داد: در زمینه بیماری‌های عفونی مقاربتی نیز همین‌گونه است. در این مرکز، قضاوتی درباره افراد صورت نمی‌گیرد، پذیرای مراجعان هستیم و هر اقدامی که در توانمان باشد برای خانواده‌ها انجام می‌دهیم.

به گفته آذین در این مرکز مشاوره‌های مختلفی در مورد مشکلات جنسی در مردان و زنان، کاهش مشکلات زناشویی، تربیت جنسی کودکان و نوجوانان، آموزش بهداشت جنسی و تشخیص و درمان بیماری‌های منتقله از راه تماس جنسی ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha