سلامت نیوز : مدرسه مکانی برای یادگیری، آموزش و بازی کردن کودکان است اما در عین حال محیط مناسبی هم برای رشد میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا است و به همین خاطر شیوع بیماری‌های مسری بین دانش‌آموزان در چنین محیطی زیاد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ به طور معمول در هر کلاس درس حدود 20 تا 30 دانش‌آموز چندین ساعت را در کنار هم می‌گذرانند و با یکدیگر ارتباط دارند و به دلیل این ارتباط نزدیک به سختی می‌توان از شیوع بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی، آنفلوآنزا و بیماری‌های دیگر در بین آنها جلوگیری کرد اما با رعایت چند نکته ساده و در عین حال موثر می‌توان تا حد زیادی از انتقال میکروب‌ها در چنین محیط‌هایی جلوگیری کرد که عبارتند از:

- قبل از هر چیز دنبال کردن یک رژیم غذایی ساده و متعادل، نکته کلیدی برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن کودکان است. با مصرف انواع مختلفی از میوه‌ها و سبزی‌ها و پرهیز از مصرف غذاهای فرآوری شده، قندی و صنعتی می‌توان به مقابله با میکروب‌هایی رفت که در طول سال تحصیلی کودکان را تهدید می‌کنند. برای مثال مصرف هویج، کرفس و سیب که مغذی هستند میان وعده مناسبی برای کودکان در ساعات مدرسه است.

- انجام فعالیت‌های بدنی به طور مداوم و سبک برای سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی ضروری است. علاوه بر این والدین باید فرزندانشان را متقاعد کنند تا روزانه زمانی را به ورزش کردن اختصاص دهند.

- خواب کافی نیز برای سلامت روان و جسم و پیشگیری از ابتلا به بیمار‌ی‌ها ضروری است. مطالعات نشان می‌دهد کودکانی که در شبانه‌روز کمتر از هفت ساعت می‌خوابند، بیشتر در معرض ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستند.

همچنین به والدین توصیه می‌شود در کنار تغذیه کودکانشان با مقادیر کافی میوه و سبزی همچنین طبق نظر یک متخصص تغذیه برخی از مکمل‌های مهم و ضروری را نیز در تغذیه روزانه کودکان خود بگنجانند چون این کار تاثیر مهمی در تقویت سیستم دفاعی بدن کودک دارد و احتمال ابتلا به بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha