سلامت نیوز : افزایش قیمت سوخت و خوراکی ها و پوشیدنی ها هم ذره ای از حجم مسافرت ها کم نکرد که شاید زیادتر هم شده باشد.

اینکه چرا اغلب ما ایرانی ها شمال کشور را برای سفر انتخاب می کنیم که کاملا مشخص است و دلیل آن زیبایی های طبیعی این شهرهای خوش آب و هواست، اما اینکه چرا سفر به شهرهای شمالی هر روز با مشکلات بیشتری مواجه می شود به مسئولان مربوط است که آنها هم این چند ماه شلوغی مسافرت ها، به تعطیلات می روند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت قانون ؛ اتوبانی که دهها سال است کلنگ خورده و هنوز به هیچ مقصدی نمی رسد، امکانات جاده ای که ختم می شود به مسجدهایی که قفل بر درشان زده اند و سرویس های غیر بهداشتی که صف های عریض و طویل دارند و شرایطی را به مسافران تحمیل می کند که شاید هیچ‌گاه حاضر به پذیرفتن آن نبودند، رستوران ها و سفره خانه هایی که هر روز مسافرانی را راهی درمانگاه ها می کند، جاده هایی که هر روز آدم های زیادی را از مسیر تفریح  و گردش روانه سینه خاک می کنند و ... با این همه چشم به همه مشکلات می بندیم و عازم شهرهای شمال کشور می شویم.

جایی که به گفته ی نماینده مازندران، فقط سالانه 400 نفر در دریای این استان غرق می شوند. قاسم احمدی لاشکی در این باره می گوید: «سالانه 400 نفر فقط در دریای استان مازندران غرق می شوند و متاسفانه مسئولان مربوطه اقدامی انجام نمی دهند. هر ساله در دریای گیلان، گلستان و مازندران مسافران زیادی در دریا غرق می شوند که تعداد این کشته ها در سواحل مازندران بیش از دیگر شهرهاست.»

او همچنین معتقد است: «سازمان عمران و توسعه سواحل دریا نیز با گذشت سالها کاری نتوانسته انجام دهد. به خاطر همین ضعف مدیریت ، در روزهای اخیر هم کشته های زیادی داشتیم که متاسفانه هیچکس پاسخگو نیست.»

*** بعد از گله های نمایندگان این شهرهای سبز ، سراغ حرف دل مسافران می رویم. خانمی که به همراه خانواده اش از شهرهای جنوبی به مازندران سفر کرده می گوید: «حق ما این نبود که اینقدر پول خرج کنیم و در نهایت حداقل امکانات را نداشته باشیم. مردم شهرهای شمالی هم عادت کرده اند پول مفت از ما بگیرند.»

او معتقد است: «همه مسئولان فکر می کنند با همین وضعیت هم ، شهرهای شمالی مسافران خودش را دارند، بنابراین چه نیازیست که به خود زحمت بدهند و امکانات و خدمات فراهم کنند. بهتر است پشت میزهای خود بنشینند و به کارهای خود سرگرم باشند. تهرانی ها که بیشترین گله را از مسئولان و دلالان در شهرهای شمالی دارند، بزرگترین ناراحتی خود را بی سروسامانی سواحل و پارک ها می دانند.»

یکی از مسافرانی که از تهران عازم مازندران شده می گوید: « اینجا وقتی می فهمند از تهران آمده ای چند برابر پول می گیرند و هیچ امکاناتی هم نمی دهند. اغلب کوچه ها به ساحل دریا می رسند اما دو قدمی که جلو می روی ، یک صندلی گذاشته اند و یکی دو نفر با دفترچه های قبض جلوی آن نشسته اند.»

او همچنین می افزاید: «سواحل دریا متعلق به کسی نیست و حق ندارند بابت رفتن کنار آب از ما پول بگیرند. هنوز بعد این همه سال نمی دانیم چه کسی به این افراد اجازه داده که بابت رفتن به ساحل از مردم پول بگیرند. البته اگر پول می گرفتند و امکاناتی می دادند ایراد نداشت. اما در همین محوطه هایی که اسم سالم سازی بر روی آن گذاشته اند نه ناجی هست، نه سرویس های بهداشتی، نه بوفه. ضمن اینکه هیچ اقدامی برای تمیز کردن این محوطه ها انجام نمی شود.»

*** از تابستان امسال هم چیزی نماند اما مشکلات پروپاقرص سر جای خود ماندند. این قصه همچنان ادامه دارد، مگر اینکه در دولت جدید، شیوه ای جدید برای افزایش انگیزه سفر ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha