علی ربیعی با استقبال از انجام تحقیق و تفحص از صندوق تامین‌اجتماعی گفت: ما نهایت همکاری را در این زمینه انجام خواهیم داد تا هیچ نکته مبهمی باقی نماند.

ربیعی: از تحقیق و تفحص از تامین‌اجتماعی استقبال می‌کنم
سلامت نیوز : علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین اقدام خود صمدالله فیروزی نایب‌رییس هیات‌مدیره سازمان تامین‌اجتماعی را به سمت سرپرست سازمان تامین‌اجتماعی منصوب کرد. صمدالله فیروزی دارای مدرک کارشناسی‌ارشد زبان و ادبیات فارسی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق ؛ اما طبق تبصره یک ماده 17 قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین‌اجتماعی، شرط عضویت در سطح هیات‌امنا، مدیرعامل و هیات نظارت سازمان تامین اجتماعی داشتن حداقل مدرک کارشناسی‌ارشد و پنج‌سال سابقه کار تخصصی در رشته‌های مدیریت، حسابرسی، بیمه، مالی، اقتصاد، انفورماتیک و گروه پزشکی است حال آنکه به نظر می‌رسد فیروزی فاقد شرایط احراز این ماده قانونی است.

نگاهی به سابقه در دسترس صمدالله فیروزی حکایت از آن دارد که وی در سال 84 مدیر شرکت رفاه‌گستر تامین‌اجتماعی بوده است؛ شرکتی که میهمانسراهای تامین‌اجتماعی در سراسر کشور را اداره می‌کند و در حال حاضر دایی همسر مرتضوی سرپرست سابق این سازمان مدیر آن است. فیروزی در سال 84 همزمان با آمدن کاظمی از کارگاه کمک‌فنر‌سازی به وزارت رفاه و تامین‌اجتماعی، مدیرکل امور بیمه این وزارتخانه شد.

با جابه‌جایی محصولی از وزارت کشور به وزارت رفاه در سال 88 ، فیروزی در ابتدا سرپرست و سپس معاون امور اجتماعی وزارت رفاه شد. پس از ادغام وزارتخانه‌ها و تکیه‌زدن شیخ‌الاسلامی بر مسند سه وزارت ادغام‌شده تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی، فیروزی معاون فنی و درآمد تامین‌اجتماعی شد. کمی بعد و با آمدن مرتضوی به تامین‌اجتماعی، شیخ‌الاسلامی تمامی اعضای هیات‌مدیره تامین را عزل و اعضای جدید را منصوب کرد. اقدامی که گفته می‌شد در جهت حمایت از مدیرعاملی سعید مرتضوی بود. در این انتصاب‌ها فیروزی هم به عضویت هیات‌مدیره سازمان تامین‌اجتماعی درآمد و تا روز یکشنبه 27مرداد که به سمت سرپرستی منصوب شد، او عضو هیات‌مدیره تامین‌اجتماعی بود.

از سوی دیگراعضای هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صندوق تامین‌اجتماعی با علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار کردند. در این دیدار علی ربیعی با استقبال از انجام تحقیق و تفحص از صندوق تامین‌اجتماعی گفت: ما نهایت همکاری را در این زمینه انجام خواهیم داد تا هیچ نکته مبهمی باقی نماند. وی با بیان اینکه قطعا به نتایج کار هیات پایبند هستیم، خاطرنشان کرد: درصورت اعلام نتایج آن را در دستور کار قرار خواهیم داد و اختیار قانونی مجلس را کاملا محترم شمرده و به نتایج آن پایبندیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha