سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 80698
سلامت نیوز : وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت از نخستین راهکار دولت تدبیر و امید برای مهار گرانی در بازار خبر داد و گفت: مقرر شد نرخ ارز برای کالاهای اساسی 1226 تومان و سایر کالاهای وارداتی 2500 تومان باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه حمایت ؛ محمدرضا نعمت زاده در حاشیه مراسم معارفه خود درباره جزئیات تصمیم جدید دولت درباره کالاهای اساسی افزود: قرار شد قیمت کالاها در بازار براساس ارز 1226 تومان محاسبه و تعیین شود ولی دولت در پایان سال از محل بودجه یا منابع دیگر مابه‌التفاوت آن را به واردکنندگان بدهد.

وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در جلسه نخستین هیات دولت گزارشی از وضعیت کالاهای اساسی ارائه کردم که براساس آن گزارش، ذخایر کالاهای اساسی بسیار مناسب است و نگرانی در این باره وجود ندارد.هیات دولت هم تصویب کرد که بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مربوط اقدامات لازم را برای ترخیص کالاهای اساسی وارد شده به کشور به ویژه تخلیه و ترخیص کشتی‌های حامل کالاهای اساسی را به عمل آورند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تحلیلش از بازار خودرو گفت: در هفته جاری جلسه ویژه خودرویی خواهیم داشت و تا دو هفته آینده نظرم را به تفصیل بیان خواهم کرد.همچنین نعمت زاده در مراسم معارفه خود تاکید کرد: ترمز کاهش تولید را باید کشید و اجازه نداد که کاهش تولید ادامه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha