سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 80700
سلامت نیوز : بعد از تحولات ارزی و ماجراهایی که در زمینه واردات دارو مطرح شد، متولیان بهداشتی کشور ورود مکمل‌های دارویی را غیرضروری تشخیص دادند و واردات آنها لغو شد؛ اتفاقی که به گفته رییس سندیکای واردکنندگان مکمل‌های غذایی، بازار قاچاق را داغ کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه حمایت ؛ محمدمهدی احمدی‌نیا روز گذشته در نشست در این باره افزود: از دی‌ماه سال گذشته با تصویب مسئولان دولت واردات مکمل‌های غذایی در اولویت دهم قرار گرفت و تقریباً ممنوع شد؛ این در حالی که واردات توتون و تنباکو در اولویت هفتم قرار دارد و همچنان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۵۰ میلیارد تومان دارو و مکمل هنوز در انبارهای گمرک خاک می‌خورد، ادامه داد: از سال 81 واردات مکمل‌های غذایی قانونی شد در حالی که تا قبل از آن شاهد قاچاق این اقلام به کشور بودیم؛ اتفاقی که از سال گذشته به دلیل سیاست‌گذاری‌های مختلف دوباره رواج گرفته است.

احمدی‌نیا با بیان اینکه وزارت بهداشت مهلت کوتاهی به وارد کنندگان برای تولید داخل مکمل‌های خارجی داده است، اطهار کرد: اگر این مهلت تمدید نشود شاهد افزایش قاچاق و ورود محصولات تقلبی به کشور خواهیم بود. وی درباره سود واردات مکمل‌ها نیز گفت: سود واردات مکمل‌ها اکنون زیاد نیست؛ زیرا وزارت بهداشت قیمت‌گذاری را انجام می‌دهد به گفته رییس سندیکای واردکنندگان مکمل‌های غذایی، در گذشته کسانی که در این زمینه فعالیت داشتند سود زیادی بردند؛ اما سود فعلی وارد کنندگان مکمل به کشور حدود 17 درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha