سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 80703
سلامت نیوز : اگر رژیم غذایی شما بر پایه اصلاح و پاکسازی کبد بنا شده باشد و از مصرف غذاهای مضر برای کبد (شکر سفید، آرد سفید، مواد سرخ کردنی و ... ) پرهیز کنید، چربی های بدن به تدریج آب می شود. اگر شما غذاهای مفید و میوه، سالاد و عسل مصرف کنید، عملکرد کبد بهبود می یابد و با توان بیشتری به کار تنظیم سوخت و ساز بدن می پردازد و چربی ها را می سوزاند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ با اتخاذ رژیم غذایی سالم، دیگر مجبور نیستید در هر وعده کالری غذا را حساب کنید و یا خود را گرسنه نگه دارید زیرا کبد شما سوخت و ساز بدن را تنظیم می کند. بیماری های کبد در مراحل اول نشانه مشخصی ندارد و به همین دلیل در اغلب موارد این بیماری ها به موقع تشخیص داده نمی شود. وزن بیماران سنگین وزن حتی با کم خوردن غذا کاهش نمی یابد، مگر این که در مرحله اول کار کبد آن ها تنظیم شود.

با مصرف فراوان شکر، توان کبد کاهش می یابد و نمی تواند همه بار دفع سموم ناشی از مصرف شکر و غذاهای چرب را تحمل کند. این امر زمینه ساز ابتلا به سنگ کیسه صفراست. وقتی کیسه صفرا با جراحی برداشته می شود اگر بیمار به مصرف غذاهای مضر ادامه دهد، ناراحتی ها به صورت بیماری لوزالمعده، بیماری مجرای صفرا یا تجمع چربی در کبد بروز می کند. بهترین راه، استفاده از رژیم غذایی پاک کننده کبد و گیاهان تقویت کننده آن است. توجه داشته باشید اگر دچار فشارخون هستید، بدانید برای کاهش فشارخون، باید عملکرد کبد بهبود یابد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha