سلامت نیوز : همزمان با معرفی سرپرست جدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی وارد مرحله اجرایی شد. روز گذشته اعضای هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صندوق تامین اجتماعی با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار علی ربیعی با استقبال از انجام تحقیق و تفحص از صندوق تامین اجتماعی گفت: ما نهایت همکاری را در این زمینه انجام خواهیم داد تا هیچ نکته مبهمی باقی نماند. وی با بیان این که قطعا به نتایج کار هیات پایبند هستیم ، خاطرنشان کرد: در صورت اعلام نتایج آن را در دستور کار قرار خواهیم داد و اختیار قانونی مجلس را کاملا محترم شمرده و به نتایج آن پایبندیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه مردم سالاری ؛ این دیدار ساعاتی پس از برکناری سعید مرتضوی از هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با حکم وزیر جدید و انتخاب سرپرست جدید تامین اجتماعی انجام شد. در حکم علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به صمدالله فیروزی آمده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جنابعالی و باعنایت به اصلاحیه ماده 113 قانون مدیریت خدمات کشوری و اختیارات قانونی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر انتصاب سرپرست صندوق تأمین اجتماعی به موجب این حکم تا تعیین مدیرعامل به عنوان سرپرست صندوق تأمین اجتماعی تعیین می‌شوید.امید است با استعانت از خداوند متعال در انجام وظایف محوله موفق باشید. سعید مرتضوی نیز پس از این انتصاب در جلسه هیئت مدیره صندوق تأمین اجتماعی حاضر و به تشریح وضعیت این صندوق در اصول مطالبات و پرداخت بدهی‌های طرف قرارداد پرداخت. وی در این جلسه از همکاران خود در هیئت مدیره سازمان خداحافظی و پایان کار خود را در تاریخ 27/5/92 در سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد.

صمدالله فیروزی سرپرست جدید سازمان که هنوز مشخص نیست به عنوان مدیرعامل هم معرفی شود دارای فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی بوده و سرپرستی معاونت امور اجتماعی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، سرپرست معاونت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت رفاه و تامین اجتماعی‌، عضو شورای‌عالی کار‌، عضو کمیسیون فرعی اجتماعی دولت، عضو ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها و... را در پرونده کاری خود دارد.

فیروزی تا زمان تعیین مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی تا شش ماه می‌تواند سرپرست باشد. وی در مصاحبه‌ای با ایسنا، نسبت به شرایط فعلی این سازمان، درصد احتمال انتخاب وی به عنوان مدیریت جدید سازمان، برنامه‌های کاری خود،‌ شرایط بیمه‌شدگان،‌ بازنشستگان و مستمری بگیران، بیمه تکمیلی دی و نیز مسائل پیرامون شستا توضیحاتی ارائه کرد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه عدد 60 در تامین اجتماعی تعریف جالبی دارد، اظهار کرد: در قانون مصوب تیرماه سال 54، 60 سالگی سن بازنشستگی در نظر گرفته شده است و این در حالیست که با توجه به شرایط سازمان، منابع و مصارف آن در یک نقطه قرار گرفته (سر‌به‌سر شده) و نمی‌تواند کفاف دخل و خرج خود را بدهد، بنابراین قطعا به سن بازنشستگی رسیده است. فیروزی با اشاره به اینکه همواره سعی شده شرایط بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی به تاخیر بیفتد، گفت: قصد داریم با بازنگری، اصلاح، ایجاد حرکت و به روزرسانی، زمان بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی را به تاخیر بیندازیم و روح تازه‌ای را در کالبد سازمان تامین اجتماعی ایجاد کنیم. وی ادامه داد: نه تنها در کشور ما بلکه در تمام کشورهای دنیا تامین اجتماعی همواره همراه دولت‌ها بوده است، اما به روز شدن سازمان برای حفظ بقای خود نسبت به شرایط زمانی موجود هنر است.

فیروزی با بیان اینکه اگر مدیریت‌هایی که به این سازمان حاکم می‌شوند متوجه این موضوع نباشند و منفعل از اتفاقات لحظه‌ای تصمیم‌گیری کنند طبیعتا روزی تامین اجتماعی به سن بازنشستگی خود می‌رسد، اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی این موضوع حل شود که این امر مستلزم همکاری همه دستگاه‌هاست. به گفته سرپرست سازمان تامین اجتماعی، حکم سرپرستی وی از روز گذشته نوشته شده است و این سرپرستی تا زمان تعیین مدیریت جدید سازمان از یک تا شش ماه می‌تواند ادامه داشته باشد. فیروزی درباره احتمال انتصاب وی به عنوان مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: هیچ احتمالی در این خصوص نمی‌دهم، اما باید بگویم که مهم نیست در آینده چه اتفاقی می‌افتد بلکه این موضوع برایم مهم است که چقدر می‌توانم موثر باشم و همه آنچه را که اتفاق می‌افتد در وهله اول لطف خدا و پس از آن اعتماد نظام و به ویژه وزیر جدید تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی می‌دانم. وی در ادامه با بیان اینکه پیش از انتخاب به عنوان سرپرست سازمان جلسه‌ای با وزیر کار و رفاه داشتم، گفت: دغدغه اصلی آقای وزیر و بنده صیانت و امانت از حق بیمه شدگان است و باید با تمام توان از حق‌الناسی که در سازمان وجود دارد، صیانت کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha