تهران بالاترین آمار مربوط به "کلیه فروشی" را به خود اختصاص داده است، پس از آن استان اصفهان و شهرهای دیگر قرار دارند.

تهران و اصفهان؛ درصدر آمار "کلیه‌ فروشی" در کشور

سلامت نیوز : رییس انجمن پیوند اعضای خاورمیانه به تبیین وضعیت پیوند عضو در کشور پرداخت.

دکتر سید علی ملک حسینی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این باره توضیح داد: در حال حاضر وضعیت پیوند عضو بویژه پیوند کبد در شیراز مطلوب است. قدرت ایران در پیوند کبد بی نظیر است و شیراز هم جزو بهترین مراکز پیوند کبد منطقه است.

وی افزود: سال گذشته بیش از 400 عمل پیوند کبد انجام شد. تاکنون که هنوز به نیمه سال نرسیده‌ایم، از آمار 200 پیوند کبد فراتر رفته‌ایم.

پدر پیوند کبد ایران در ادامه به وضعیت نابسامان فروش کلیه در کشور اشاره کرد و گفت: پدیده "کلیه فروشی" حیثیت ما را در سطح جهان خدشه‌دار کرده است. این در حالیست که فروش کلیه در همه جای دنیا ممنوع است.

به گفته ملک حسینی، تهران بالاترین آمار مربوط به "کلیه فروشی" را به خود اختصاص داده است، پس از آن استان اصفهان و شهرهای دیگر قرار دارند.

وی افزود: این اتفاق روزانه در ایران رخ می دهد و علی‌رغم اینکه شمار افراد مرگ مغزی در ایران، از سایر کشورهای منطقه بیشتر است، اما متاسفانه هنوز پیوند عضو از مرگ مغزی آمار بالایی ندارد.

رییس بخش پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: خوشبختانه در شیراز، حدود چهار سال است که پیوندهای کلیه‌مان از مرگ مغزی انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha