در یك چهارم از افراد بزرگسال مصرف بیش از حد میوه باعث بروز ناراحتی های روده می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان، به گفته متخصصان آلمانی این قبیل افراد مبتلا به بیماری شایع و ناشناخته سوء جذب فروكتوز هستند.
بنابراین گزارش، در مبتلایان به این اختلال متابولیسمی، روده تنها قادر است میزان كمی از قند فروكتوز را جذب كند و به همین دلیل حتی مصرف روزانه یك سیب نیز برای این افراد زیاد است، همچنین به گفته متخصصان در مفهایم آلمان، حدود نیمی از افراد بزرگسال روزانه نمی توانند بیشتر از 25 گرم فروكتوز جذب كنند.
بر اساس این گزارش، در این افراد به دنبال مصرف میوه زیاد و بالا رفتن میزان فروكتوز سندروم روده تحریك پذیر ایجاد می شود كه باحالت تهوع، گرفتگی عضلات، تورم و اسهال مشخص می شود و علت بروز این علائم نیز به نحوه تاثیرگذاری فروكتوز در روده افراد بر می گردد.
این گزارش می‌افزاید، در حالی كه قند گلوكز به سرعت با سلول های روده جذب می شوند و مستقیما وارد خون می شوند برعكس قند میوه فروكتوز به صورت غیرفعال منتقل می شود و به همین  دلیل هیچ گاه به طول كامل از غذای مصرفی جذب نمی شوند.
یادآور می‌شود، این مشكل بیشتر در افرادی كه دارای پروتئین های ناقل كمی در دیواره روده هستند، بروز می كند، بخصوص هنگامی كه باوجود ظرفیت پروتئین های ناقل كم میزان زیادی میوه مصرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha