سلامت نیوز : برخی افراد داروهای مسکن را به چشم نقل و نبات نگاه می‌کنند، یا داروی گیاهی را دارو نمی‌دانند و در مصرف آن زیاده روی می‌کنند غافل از اینکه مصرف نابجای آنها می‌تواند عوارض مختلفی از جمله فشارخون در پی داشته باشد.

محبوب لسان پزشکی، متخصص داخلی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: عوامل مختلفی از جمله ژنتیک،‌ مصرف زیاد نمک و چربی در افزایش فشار خون موثرند اما مصرف برخی داروها هم به این مسئله دامن می‌زند.

وی ادامه داد: یکسری داروهای بیماران خاص، یکسری داروهای کورتونی و داروهایی که برای بیماران بافت همبند استفاده می‌شود از این جمله‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مصرف نابجای داروهای ضد التهابی و انواع بروفن‌هایی که افراد مانند نقل و نبات مصرف می‌کنند نیز می‌تواند در افزایش فشار خون موثر باشد.

به گفته این پزشک متخصص داخلی برخی داروهای تخصصی‌تر در بیماران مانع دفع نمک از کلیه‌ها و در نهایت جمع شدن آب و نمک در بدن می‌شود که خود به افزایش فشار خون دامن می‌زند.

لسان پزشکی فروش و تجویز بی‌رویه برخی داروهای گیاهی را یکی دیگر از نکات خطر دانست و افزود: داروهای گیاهی توسط برخی افراد غیر متخصص بدون حساب و کتاب در اختیار مردم قرار می‌گیرد و افراد به اشتباه فکر می‌کنند چون دارو گیاهی است پس عوارضی ندارد در حالی که مصرف نابجای این داروها می‌تواند عوارض مختلفی از جمله فشار خون داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha