سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اولین جلسه رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی با وزیر بهداشت برگزار شد و طی آن رؤسای دانشگاهها دغدغه‌های خود را که مهمترین آن کسر بودجه بود، مطرح کردند. وزیر بهداشت هم قرار شد بعد از بررسی دقیق کارشناسی مداخلات خود را آغاز کند.

حسن امامی رضوی در گفت و گو با فارس،افزود: در جلسه رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی با وزیر بهداشت، روسای دانشگاهها مهمترین دغدغه‌های خود را که عمدتاً شامل مشکلات اعتباری و کمبود بودجه بود، مطرح کردند.

وی گفت: مهمترین مشکل دانشگاههای علوم پزشکی کسری و کمبود بودجه بود که حتی در مواردی به ناتوانی آنها در پرداخت حقوق و حق جذب پرسنل منجر شده است.

وی ادامه داد: در عین حال همان طور که وزیر بهداشت قبلاً هم اعلام کرده بود،جل مشکلات دارویی کشور یکی از اولویتهای اصلی و اورژانسی وزارت بهداشت است که دغدغه روسای دانشگاههای علوم پزشکی هم بود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: اتفاق مهمی که با حضور دکتر هاشمی به وزارت بهداشت افتاده ، این است که از هم اکنون دیگر به برنامه ریزی بلند مدت و استراتژیک خواهیم پرداخت و از نگاه کوتاه مدت فاصله می گیریم، ما یک دوره چهارساله دکتر دستجردی را داشتیم که نیمه تمام ماند و یک دوره ۷ماهه دکتر طریقت را داشتیم که امکان برنامه ریزی بلند مدت را نمی داد.

امامی رضوی افزود: به علت همین ضعف در برنامه‌ریزی بلند مدت با وجود گذشت ۲.۵ سال از تصویب برنامه پنجساله پنجم بخش زیادی از این قانون هنوز اجرایی نشده است. باید سعی کنیم در ۲.۵ سال باقیمانده اجرای مفاد این قانون را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه دولت جدید دغدغه سلامت مردم را دارد و معاون اول رئیس جمهوری هم اعلام کرد که سلامت مردم اولویت اول دولت است و با توجه به رابطه خوب دکتر هاشمی با دولت انتظار داریم بخشی از مشکلات اعتباری حوزه سلامت حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha