سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 80730

سلامت نیوز : پزشکان ورزش مداوم را برای غلبه بر مشکل بی‌خوابی توصیه می‌کنند اما از سوی دیگر تاکید دارند که این تاثیر مثبت بلافاصله رخ نمی‌دهد بلکه حداقل چهار ماه طول می‌کشد تا این راهکار تاثیر خود را در درمان بی‌خوابی نشان دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «کلی بارون»، سرپرست این مطالعه در دانشگاه نورث‌وسترن آمریکا دراین‌باره می‌گوید: اگر با مشکل بی‌خوابی مواجه هستید نمی‌توانید به سرعت با ورزش آن را درمان کنید. ورزش کردن و خوابیدن رابطه‌ای بلندمدت دارند و باید بدون ناامیدی به ورزش کردن ادامه دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

متخصصان پیش از این تاثیر ورزش روزانه بر کیفیت خواب را در افراد سالم مطالعه کردند اما در این مطالعه برای نخستین بار تاثیر تمرینات ورزشی هوازی بر درمانی بی‌خوابی بررسی شد.

به گفته بارون اغلب بیماران شکایت دارند که حتی با ورزش سنگین هم نتوانستند بی‌خوابی خود در درمان کنند. اغلب مردم تصور می‌کنند که ورزش بلافاصله اختلالات خواب را درمان می‌کند اما برای افرادی که مبتلا به بی‌خوابی هستند این اثرگذاری مدتی طول می‌کشد و افراد باید تا رسیدن به نتیجه مطلوب مدتی استقامت به خرج دهند.

این متخصصان در بازه زمانی 16 هفته‌ای، تعدادی از زنان مسن را مورد مطالعه قرار دادند. به عقیده آنها نکته اصلی در بهبود کیفیت خواب، استمرار در ورزش کردن است.

وی می‌گوید: بیماران باید تشخیص دهند که درست زمانی که دیگر ناامید شده‌اند و نمی‌خواهند ورزش کنند، باید ایستادگی کنند تا خود را از این وضعیت نجات دهند. برای یادآوری این مطلب روی آینه‌ اتاقتان بنویسید «ادامه بده!» چون این روش در بلندمدت جواب می‌دهد.

به گفته بارون کسانی که مبتلا به بی‌خوابی هستند کمتر به ورزش گرایش دارند و بیشتر احساس خستگی می‌کنند.

«فیلیز زی»،‌ یکی دیگر از کارشناسان در این مطالعه نیز می‌گوید: بیماران مبتلا به بی‌خوابی دچار افزایش فعالیت مغز می‌شوند و زمان زیادی نیازاست تا فعالیت مغز آنان به سطح عادی بازگردد.

وی می‌افزاید: این مطالعه نشان می‌دهد که ورزش و خواب تاثیر دوسویه بر یکدیگر دارند. ورزش منظم در بلندمدت کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد اما کم‌خوابی نیز تمایل به ورزش کردن را کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha