سلامت نیوز : رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از اعلام نتایج آزمون پذیرش دستیار تخصصی دندانپزشکی ۹۲ خبر داد و گفت: زمان ثبت‌نام این داوطلبان از ۲ تا ۱۲ شهریور است.

غلامرضا حسن زاده در گفت وگو با فارس گفت: تمام پذیرفته شدگان بیست و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی دندانپزشکی موظف به مراجعه به دانشگاه از 2 تا 12 شهریور برای انجام مراحل ثبت نام هستند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: پذیرفته شدگان در هنگام ثبت نام باید با توجه به سهمیه پذیرش خود، اصل مدارک کلی و مدارک استفاده از سهمیه مربوطه که مربوط به پذیرش بومی،سهمیه رزمندگان و نیروهای مسلح است را بر اساس مندرجات راهنماها و دستورالعمل‌های مرتبط، به دانشگاه محل پذیرش ارائه کنند.

وی افزود:تعهدات استانی و مناطق 2 و 3 به قوت خود باقی است و نوع سهمیه پذیرش به دانشگاههای علوم پزشکی محل آموزش اعلام می شود.

حسن زاده،شروع آموزش پذیرفته شدگان مرحله اصلی آزمون پذیرش دستیار تخصصی دندانپزشکی را بر اساس تقویم دانشگاهی عنوان کرد و گفت: دانشجویانی که با استفاده از مقررات استعداد درخشان و قانون تسهیل ازدواج جوانان مجاز به شرکت و پذیرش در آزمون شده‌اند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی تشریح کرد: این افراد موظف هستند تا تاریخ 15 شهریور فارغ التحصیل شوند، ثبت نام این گروه به صورت مشروط بوده و این گروه موظف به ارائه گواهی فراغت از تحصیل در زمان مقرر هستند.

وی ادامه داد: قبولی این گروه در صورت عدم ارائه گواهی فارغ التحصیلی تا تاریخ ذکر شده منتفی تلقی می شود و عدم ثبت نام در موعد مقرر به منزله انصراف قطعی پذیرفته شده محسوب می شود و دانشگاهها موظف به اعلام اسامی افرادی که در تاریخ مقرر ثبت نام نکرده‌اند یا انصراف داده‌اند، حداکثر تا 20 شهریور به دبیرخانه شورای تخصصی آموزش دندانپزشکی برای معرفی جایگزین هستند.

حسن زاده در مورد شرایط محروم شدن داوطلبان از ثبت نام گفت: در صورتی که پذیرفته شده، در زمان تعیین شده ثبت نام نکند یا پس از ثبت نام، نسبت به شروع دوره اقدام نکند؛ منصرف محسوب شده و به مدت یک سال از شرکت در آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی محروم خواهد شد.

وی گفت: در صورت انصراف،پس از نیمه مهر امسال شروع به تحصیل و در هر زمانی در بین تحصیل، علاوه بر پرداخت غرامت که میزان آن توسط دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی تعیین می‌شود، به مدت 2 سال از شرکت در آزمون دستیاری دندانپزشکی محروم می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha