سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 80735

سلامت نیوز : یک متخصص طب سنتی گفت: موفقیت درمان کبد چرب با تدابیر طب سنتی بسیار بالاست.

دکتر مجید انوشیروانی در گفت وگو با (ایسنا)، گفت: اگر معده دچار سردی شده باشد و مواد غذایی در اثر هضم ناقص معدی به صورت غلیظ و خام وارد کبد شود، می‌تواند به تدریج در بافت کبد انباشته و موجب انسداد مجاری آن شود.

این متخصص طب سنتی در این رابطه تشریح کرد: در این صورت حتی با وجود گرمی مزاج کبد، به تدریج کبد چرب پدید می‌آید این افراد ممکن است حتی گاهی نشانه‌هایی از افزایش گرمی کبد را بروز دهند ولی پزشک آگاه می تواند بر اساس نشانه‌هایی این گرمی احتقانی غیرطبیعی را از گرمی طبیعی کبد تشخیص دهد.

وی سردی کبد را نیز موجب کم شدن مقدار تولید صفرا و غلیظ شدن صفرا و کاهش ترشح آن دانست و افزود: این صفرای غلیظ به کندی در مجاری صفراوی حرکت می‌کند و به دنبال آن، انسداد نسبی در این مجاری رخ می دهد و موجب هضم ناقص چربی‌ها و سرانجام چربی کبد می‌شود.

وی الکل را برای چربی کبد مضر دانست و افزود: مصرف مفرط الکل نیز باعث چربی کبد می‌شود که در این صورت سرانجام به فیبروز کبد و سیروز کبدی منجر می‌شود.

دکتر انوشیروانی در رابطه با درمان کبد چرب گفت: درمان شامل تدابیر تغذیه‌ای و دارویی بر اساس وضعیت خاص فرد ارائه می‌شود.

وی تصورات عمومی دررابطه با پرهیز غذایی را اشتباه دانست و تشریح کرد: این پرهیزها فقط شامل چربی‌ها نمی‌شوند بلکه باید از غذاهای کربوهیدراتی که کیموس لزج غلیظ تولید می‌کنند نیز دوری شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد : فرد مبتلا به کبد چرب از برخی روغن‌ها نیز به طور موضعی می‌تواند برای بهبود سریع‌تر استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha