سلامت نیوز : دبیر شواری هماهنگی امور هیئت امنای دانشگاههای علوم پزشکی گفت: هنوز ظرفیتهای قانونی کشور در حوزه نظام سلامت شناخته نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر حسن امین لو در کارگاه "قوانین سلامت و ظرفیتهای آن" که در دفتر امور بین الملل ستاد وزارت بهداشت پزشکی تشکیل شد، گفت: متاسفانه بخش زیادی از ظرفیتهای قانونی قوانین حوزه نظام سلامت کشور هنوز شناخته نشده و یا از سوی مسئولان امر مورد بهره برداری لازم قرار نگرفته است.

مشاور وزیر بهداشت در امر برنامه و بودجه تاکید کرد: قوانین بسیاری در حوزه های مختلف شامل قوانین بالادستی کشور از جمله قانون اساسی، سند چشم انداز و قوانین برنامه و همچنین قوانین عمومی و جاری کشور همچون قوانین بودجه سالیانه وجود داشته و دارند که هنوز آنچنان که شایسته است از سوی مجریان و نظارت کنندگان مورد بهره برداری لازم قرار نگرفته اند.

وی وجود این قوانین را نعمتی برای حوزه بهداشت و درمان برشمرد و اظهار داشت: شناخت این قوانین و بهره گیری از ظرفیتهای آنان می تواند به پیشبرد امور سلامت و تامین منابع این حوزه کمک شایان توجهی کند.

معاون سابق امور مجلس وزارت بهداشت برگزاری چنین کارگاههایی را از این جهت مفید اعلام کرد و بیان داشت: در کل 1000 قانون در عرصه سلامت وجود دارد که یک کتاب 1500 صفحه ای است.

وی با اشاره به ظرفیتهای قانونی موجود در قانون اساسی کشور در این خصوص، گفت: 4 اصل از قانون اساسی به طور مستقیم و 100 اصل از آن به طور غیرمستقیم با سلامت ارتباط دارد.

امین لو ادامه داد: قوانین جرایم پزشکی مصوب سال 1334 و مواد غذایی و آشامیدنی سال 1347 بخش زیادی از قوانین حوزه سلامت را تشکیل می دهند که البته نیاز به بازبینی و به روز رسانی دارند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha