سلامت نیوز : یک متخصص بیماری‌های قلبی و عروقی گفت: گرمای استان خوزستان تأثیری مستقیم بر روی شیوع بیماری‌های قلبی ندارد.

دکتر محمد الستی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره آمار بالای مرگ و میر بر اثر بیماری‌های قلبی که توسط معاونت بهداشت خوزستان اعلام شد، اظهار کرد: مشکلات قلبی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های موجود در استان خوزستان و یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ و میر استان محسوب می شود اما گرمای اهواز تأثیر مستقیمی بر این موضوع ندارد.

وی ادامه داد: گرمای هوای استان خوزستان از آن جهت به شیوع بیماری‌های قلبی دامن می‌زند که به دلیل شرایط هوایی طاقت‌فرسا در اکثر ماه‌های سال، افراد قادر به انجام ورزش‌هایی مانند دو یا پیاده‌روی نبوده و همین امر تأثیر مستقیمی بر روی بالا رفتن آمار چاقی در استان خوزستان دارد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز درباره علل دیگر بروز بیماری‌های قلبی، تصریح کرد: دیابت که یکی از بیماری‌های شایع استان خوزستان است، عاملی جدی برای ابتلای فرد به بیماری‌های قلبی عروقی محسوب می‌شود. ازدواج‌های قومیتی و وراثت بیماری دیابت در کنار عادات بد غذایی شهروندان خوزستان زمینه‌ساز شیوع این بیماری و در نتیجه آن شیوع بیماری‌های قلبی است.

وی افزود: با وجود استفاده فراوان مردم خوزستان از فراورده‌های دریایی مانند ماهی، شیوه طبخ نادرست این مواد از طریق سرخ کردن فواید آن را از بین برده و خود عامل دیگری برای شیوع بیماری قلبی است.

الستی، استفاده از سیگار و قلیان را نیز از عوامل مؤثر در آمار بالای مرگ و میر‌ها در اثر بیماری‌های قلبی اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha