سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳

سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد جزئیات حریق در بیمارستان رضوی این شهر را تشریح کرد.

آتش‌پاد حسن جعفری در گفت‌وگو با (ایسنا)، در تشریح جزئیات این خبر گفت: وقوع حریق در بیمارستان رضوی در ساعت 3:30 بامداد امروز به سامانه 125 مشهد اطلاع داده شد و به دنبال آن در ساعت 3:32 نخستین گروه از آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند.

وی با بیان اینکه 11 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه 14 خودروی اطفای حریق سبک و سنگین به محل بیمارستان رضوی اعزام شدند، گفت: در مجموع بیش از 50 آتش‌نشان در عملیات اطفای حریق حاضر شدند.

جعفری، کانون این آتش‌سوزی را زیرزمین بیمارستان که محل دپوی لوازم و تجهیزات اداری بود، اعلام‌کرد و افزود: دود ناشی از این حریق به طبقات فوقانی این بیمارستان سه طبقه نیز سرایت کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ادامه‌داد: با توجه به نوع حادثه، آتش‌نشانان با تقسیم‌شدن به دو گروه، عملیات اطفای حریق و تخلیه بیماران را آغاز کردند و پس از مدتی شعله‌های آتش در زیرزمین این بیمارستان را به طور کامل مهار و اطفا کردند.

وی با اشاره به تخلیه بیماران از بخش‌های بیمارستان، اظهارکرد: آتش‌نشانان بیماران را به فضای باز منتقل کرده و در بخش‌های قلب، ICU و جراحی نیز با ایزوله کردن محیط، از ورود دود به داخل جلوگیری کردند.

جعفری با بیان اینکه در حال حاضر شعله‌های آتش به طور کامل در این بیمارستان اطفا شد، گفت: با این وجود تعدادی از آتش‌نشانان در ساعت هشت صبح امروز به منظور ایمن‌سازی و مقابله با حریق دوباره در محل حاضر بودند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد درباره مصدومان این حادثه نیز به ایسنا گفت: خوشبختانه این حادثه مورد مصدومی نداشت.

وی با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی بررسی خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیماران به بخش‌ها بازگشته و اقدامات بیمارستان همانند حالت اولیه خود در حال انجام است.

صبح روز چهارشنبه بنا بود ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی در محل این بیمارستان برگزار شود که تاکنون مسئولان بیمارستان درباره برگزاری یا تاخیر در برگزاری آن اظهارنظری نکرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha