سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
سلامت نیوز : سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد هزار و 958 نفر در کوهستان‌های سراسر کشور دچار حادثه شدند که توسط امدادگران نجات یافتند.

حسین درخشان در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: امدادگران هلال احمر از ابتدای فروردین امسال تا 29 مرداد 633 عملیات امداد و نجات کوهستان را در سراسر کشور برای نجات جان هموطنانی که در مناطق کوهستانی دچار آسیب، شکستگی شده یا راه را گم کرده بودند به اجرا درآوردند.

وی افزود: بیشترین عملیات‌های کوهستان در استان تهران با 66 عملیات، استان فارس 56 عملیات و استان مازندران با 54 عملیات انجام شده است.

به گفته درخشان 1427 نفر توسط امدادگران از مناطق کوهستانی انتقال داده شدند که از این تعداد برخی به دلیل گم کردن راه در چادرهای امدادی اسکان داده شده یا وسایل مورد نیاز زندگی در اختیار آنها قرار گرفته یا پس از جست و جو به آغوش خانواده بازگشتند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: از میان افرادی که امدادرسانی شدند 475 نفر از مرگ حتمی نجات یافتند چرا که عمدتاً لابه‌لای صخره‌ها یا درون دره و ارتفاعات پرت شده و دچار آسیب‌دیدگی‌های شدید، شکستگی شده یا در حالت بیهوشی قرار گرفته بودند و از این تعداد 312 نفر مستقیم به بیمارستان انتقال یافتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha