سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
کد خبر: 80756

اگر عمق خراش زیاد باشد باعث کم خونی می‌شود و اگر سطحی باشد حجامت فایده‌ ای ندارد.

حجامت غیر اصولی نکنید
سلامت نیوز : یک پزشک طب سنتی معتقد است: حجامت غیر اصولی عوارض غیر قابل جبران به دنبال دارد.

دکتر نادر محمدیان در گفت‌وگو با (ایسنا)، توضیح داد: در این شرایط باید مردم هوشیار باشند و برای حجامت باید نزد پزشکانی مراجعه کنند که دارای دانش و تجربه کافی پیرامون حجامت دارند، زیرا حجامت بی‌جا و غیر اصولی نه تنها سبب درمان نمی‌شود بلکه عدم تعادل در سیستم داخلی بدن ایجاد کرده و عواقب بدی به دنبال دارد.

وی افزود: در طب سنتی بر اساس مزاج‌ها و طبع‌های چهار گانه ( دموی، بلغمی، صفراوی و سوداوی) از داروهای گیاهی، رژیم غذایی و حجامت و دیگر روش‌ها در بهبود بیماری‌ها بهره می‌گیرند. هدف اصلی طب سنتی، متعادل سازی طبع هاست.

محمدیان با اشاره به بیماری‌های قابل درمان با حجامت، افزود: حجامت برای درمان بیماری‌های تصلب شرایین، گرفتگی عروق، غلظت خون بالا، اوره، واریس، دیابت در شرایط خاص و آلرژی بوسیله تحریک سیستم ایمنی کاربرد دارد.

وی خاطرنشان کرد: حجامت به تنهایی درمانگر نیست و نیازمند آن است که درمان از طریق داروهای گیاهی، غیرگیاهی و رژیم غذایی که توسط پزشک تجویز شده است، توام باشد.

محمدیان یادآور شد: حجامت دارای سابقه چند هزار ساله است که علاوه بر این‌که مورد تایید پیامبر اکرم (ص) است، ابوعلی سینا نیز در کتاب "قانون"، حجامت را از ارکان درمان دانسته است.

این پزشک طب سنتی عنوان کرد: امکان انجام حجامت برای هر فرد از سن 4 ماهگی تا 80 سالگی بر حسب تشخیص پزشک و بر حسب نوع بیماری 6 ماه یک‌بار تا 2سال یک‌بار امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: عمق خراش در حجامت از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر عمق خراش زیاد باشد باعث کم خونی می‌شود و اگر سطحی باشد حجامت فایده‌ای ندارد.

محمدیان افزود: هم زنان و هم مردان مشتریان این نوع درمان هستند اما آقایان بیشتر از این روش درمانی بهره می برند و حجامت برای خانم‌ها با توجه به اهمیت ذخایر خونی با وسواس خاصی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مناسب ترین زمان حجامت در ماه ربیع الاول و روزهای 17، 20 ،21، 23، 27 و هنگام صبح تا قبل از غروب آفتاب است اما برای حجامت زمان خاصی مطرح نیست و پزشک می‌تواند با تشخیص خود برای درمان بیماری در هر فصل و زمانی اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha