سلامت نیوز : پزشکان آمریکایی اخیرا دختر هشت ساله‌ای را مورد مطالعه قرار داده‌اند که به دلیل ابتلا به نوعی نارسایی ژنتیکی بزرگ نمی‌شود و برخی از متخصصان تصور می‌کنند که با کشف راز جاودانگی این دختربچه می‌توانند به جنگ آلزایمر بروند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «گبی ویلیامز» هشت ساله مبتلا به نوعی بیماری نادر ژنتیکی موسوم به «جاودانگی زیست‌شناختی» است که موجب می‌شود همیشه شبیه یک نوزاد بماند.

گبی که در ایالت «مونتانا» زندگی می‌کند به دلیل ابتلا به این بیماری، بزرگتر نمی‌شود و وزنش هنوز پنج و نیم کیلوگرم است. پدر و مادر وی همانند یک نوزاد از او مراقبت می‌کنند. مادر گبی می‌گوید که دخترش هیچ تغییری نمی‌کند و هنوز لباس‌های سایز نوزادان سه تا شش ماهه را می‌پوشد.

«ریچارد والکر»، پزشکی است که طی دو سال گذشته مطالعاتی را روی گبی انجام داده است.

وی می‌گوید که این دختر مبتلا به نوعی بیماری بسیار نادر ژنتیکی است. در بدن چنین افرادی فرآیند‌هایی رخ می‌دهد که روند رشد آنها را به تاخیر می‌اندازد.

به گفته والکر یکی از ژن‌های گبی آسیب دیده است. وی معتقد است که اگر بتواند ژن آسیب دیده در بدن این بیماران نادر را پیدا کند احتمالا می‌تواند روند پیری در انسان را متوقف سازد.

وی همچنین امیدوار است با این کشف بتواند در آینده آلزایمر را هم درمان کند و شاید روزی این رویا محقق شود که هر فردی تا هر زمانی که خودش بخواهد زنده بماند. بیماری گبی نادر است اما موروثی نیست.

پزشکان نمی‌توانند تخمین بزنند که گبی چند سال عمر می‌کند. گبی چهار خواهر و برادر دارد. سوفیا 9 ساله، آنتونی شش ساله، آلینا پنج ساله و یک خواهر دیگر که دو سال دارد.

کروموزوم‌های گبی عادی هستند اما وی معلولیت ذهنی دارد، نابینا است و نمی‌تواند صحبت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha