چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
سلامت نیوز : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه از هر پنج ازدواج یک مورد آن به دلیل بیکاری و عدم شغل به طلاق منجر می‌شود، گفت: مردم منتظر هستند نتیجه تغییرات را در دولت تدبیر و امید ببینند و امیدواریم مسئولان وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی اقدامات خوبی را در کاهش بیکاری انجام دهند. مهر نوشت؛ عزیزی اظهار کرد: از هر 5 ازدواج یک مورد آن به‌دلیل بیکاری و عدم اشتغال به طلاق منجر می‌شود که این امر باعث افزایش تعداد زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ به گفته وی، طبق آمارهای موجود در حال حاضر 41 هزار واحد صنعتی نیمه تمام در کشور وجود دارد و درصورتی که اعتبار برای تکمیل آنها در اختیارشان قرار دهیم زمینه اشتغال 500 هزار نفر فراهم می‌شود.این نماینده مجلس درمورد طرح بیمه بیکاری و حمایت از متقاضیان جویای کار افزود: متاسفانه این طرح به‌دلیل بار مالی از سوی شورای نگهبان رد شد اما پیشنهاد می‌کنیم وزیر جدید این موضوع را به‌صورت لایحه به مجلس بیاورد و ما آمادگی هرگونه همکاری را داریم. عزیزی درمورد سازمان بیمه سلامت نیز خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا کنون حتی یک بیمه هم زیر نظر این سازمان قرار نگرفته به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تمامی بیمه‌ها یکی شده و زیر نظر سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند .

وی اضافه کرد: باید حمایت از مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و توانمند سازی آنها و ایجاد امید و زندگی برای آنها انجام شود که یکی از وظایف اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی باید در زمان‌بندی مشخص شده تدابیر لازم را جهت کاهش نرخ بیکاری انجام دهد، اضافه کرد: باید در یک زمان بندی کوتاه شرایطی فراهم کنیم تا همه مردم از خدمات این وزارتخانه به نحو مطلوب استفاده کنند ضمن اینکه باید در آینده نزدیک سهم پرداختی مردم که هم اکنون 70 به 30 است، کاهش یابد و این عدد باید معکوس شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha