چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴

چرا با صادق بودن با خودتان و اطرافیانتان خودتان را از بقیه متمایز نکنید؟

چگونه خودِ واقعیتان باشید
سلامت نیوز : با این‌همه آدم‌های تقلبی در دنیا، یک انسان واقعی بودن کار سختی است. چرا با صادق بودن با خودتان و اطرافیانتان خودتان را از بقیه متمایز نکنید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مردمان ؛ این مسئله اهمیت زیادی دارد و با این کار خودتان را نزد دوستان و خانواده قابل‌اعتمادتر می‌کنید. همه ما دوست داریم که در هر جمعی جا داشته باشیم و می‌توانید بدون تغییر دادن خود واقعی‌تان به آن دست پیدا کنید.

مراحل

۱. همرنگ جماعت نشوید. این مهمترین مرحله است. خیلی وقت‌ها کاری را می‌کنیم که می‌بینیم بقیه آدم‌ها انجام می‌دهند تا بتوانیم در میان آنها جایی داشته باشیم. اما این راه‌حل موفقیت نیست. واقعی بودن یعنی خودتان باشید. همچنین، وقتی خودتان هستید، دوستان بیشتری هم خواهید داشت. آدم‌ها را به سمت خودتان جذب خواهید کرد و گفتگوهایی عالی با آنها خواهید داشت. یادتان باشد این فقط در صورتی ممکن خواهد شد که سعی نکنید کسی باشید که نیستید. فقط باید خود واقعی‌تان باشید.

۲. از افراد مسموم دوری کنید. افراد مسموم کسانی هستند که شما را برای انجام کارهای نادرست تحت فشار قرار می‌دهند. به هیچ عنوان نباید در برابر آنها مغلوب شوید. هیچوقت! نباید کاری را بکنید که خودتان نیست. وقتی کاری که از آن لذت نمی‌برید را انجام می‌دهید، خود واقعی‌تان نیستید، درست است؟ همه ما یک سمت تیره و یک سمت روشن داریم. و عاقلانه این است که سعی کنید همیشه به آن روی روشنتان باشید.

۳. اگر مطمئن نیستید اشکالی ندارد. اگر مطمئن نیستید که واقعاً که هستید، اینکه الان که هستید را فراموش کنید، دیر یا زود متوجه می‌شوید. فقط کافی است همه خصوصیاتی که دوست دارید داشته باشید را یادداشت کنید و طوری رفتار کنید که انگار این خصوصیات را دارید. به این می‌گویند خلق دوباره خودتان. شاید در ابتدا سخت باشد اما ناامید نشوید. در آخر کار بالاخره خودتان خواهید شد، همان کسی که دوست دارید باشید. از آسان‌ترین این خصوصیات شروع کنید و بعد به سراغ‌ آنهایی بروید که داشتنشان سخت‌تر است. فقط به خودتان فشار نیاورید. فشار همیشه به چیزهای خوب منتهی نمی‌شود.

۴. از ایده‌های متداول دنباله‌روی نکنید. یکسری چیزها هستند که «باحال» به شمار می‌روند و هیچ توضیحی برای چرای آن وجود ندارد. اگر اعتقادی به آنها ندارید از آن دنباله‌روی نکنید. کارهایی مثل سیگار کشیدن یا مشروب خوردن شاید در بعضی مکان‌ها «باحال» به نظر برسد اما اینها در طولانی یا کوتاه مدت تاثیر مخربی بر شما خواهند داشت. یادتان باشد هر چیزی که تاثیر منفی داشته باشد «باحال» نیست. فقط خودتان باشید.

نکات

• این یک شبه اتفاق نمی‌افتد، یک فرایند تدریجی است. مسئله مهم این است که دلسرد و ناامید نشوید.
• تظاهر نکنید کسی دیگر هستید. هر کس به طریقی خاص و جالب است.
• اگر برای دور ماندن از افراد مسموم مشکل دارید، از یکی از دوستان کمک بگیرید.
• از افراد شادی که همیشه می‌گویند ناراحت هستند دوری کنید چون ممکن است همین تاثیر منفی را روی شما هم بگذارند.

هشدارها

• همرنگ جماعت نشدن به این معنی نیست که دقیقاً متضاد آن را انجام دهید. یکسری چیزهای خاص هستند که همه انجام می‌دهند مثل مدرسه رفتن/کار کردن/هر روز ورزش کردن. اما سبک و روش آدمها ممکن است متفاوت باشد.

• وقتی سعی می‌کنید خودتان را از نو خلق کنید، ممکن است مردم بگویند که می‌خواهید سعی کنید کسی باشید که واقعاً نیستید. اگر این اتفاق افتاد، سعی کنید این کار را تدریجی‌تر پیش ببرید. به عبارت دیگر، به جای خلق دوباره خودتان در یک روز، سعی کنید یک خصوصیت از لیستتان را انتخاب کنید و یک هفته روی آن کار کنید. بعد وقتی احساس کردید که در شما جا افتاده است، سراغ خصوصیت بعدی بروید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha