چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 80785
سلامت نیوز : رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستگیری 31 هزار قاچاقچی و رسیدگی به 45 پرونده قاچاق کلان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سردار زمانیان پیرامون تشریح عملکرد چهار ماهه مامورانش با بیان اینکه در این مدت شاهد دستگیری بیش از 31 هزارتن در حوزه جرم قاچاق بوده‌ایم، گفت: در این مورد 28 هزار و 120 پرونده تشکیل شده که از این میان 532 پرونده ارزش ریالی بیش از یک میلیارد ریال داشته‌اند.

انهدام 223 باند قاچاق

وی با بیان اینکه در میان پرونده‌های موجود در چهار ماهه نخست امسال شاهد کشف 45 فقره پرونده کلان که ارزش ریالی آنان بیش از پنج میلیارد ریال بود، هستیم گفت: در این مدت بیش از 223 باند دخیل در حوزه قاچاق توقیف و متلاشی شدند.

به گفته زمانیان، ارزش ریالی پرونده‌های مکشوفه امسال بیش از 3300 میلیارد ریال در حوزه قاچاق بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش 10 درصدی ارزش پرونده‌ها هستیم.

وی با اشاره به چهار طرح بزرگ عملیاتی این معاونت برای مبارزه موثر با قاچاق کالا و ارز، گفت: در ماه‌های آتی کشفیات مناسبی در حوزه لوازم‌آرایشی و دارویی، لوازم‌خانگی، پوشاک، سیگار، موادسوختنی و ... داشته‌ایم.

زمانیان با اشاره به سیاست‌های این پلیس در راستای مبارزه موثر با قاچاق، گفت: از سال گذشته جلوگیری از خروج موادخوراکی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم که این مسئله سبب ایجاد اتفاقات موثر و خوبی در این حوزه شد.

رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد قاچاق داروبه ایسنا، گفت: دارو و لوازم‌آرایشی به دلیل تاثیرات خاص جزو موضوعاتی هستند که به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفته است، اما لازم به ذکر است آن دسته از داروهایی قاچاق می‌شوند که بر اساس قانون اجازه ورود ندارند.

اعلام اسامی داروهای قاچاق

وی در مورد بیشترین حجم ورود داروهای قاچاق گفت: داروهای نیروزا، تقویتی، سقط جنین، داروهای جنسی و توهم‌زا جزو آن دسته از داروهایی هستند که بیشتر به کشور قاچاق می‌شوند، اما لازم است بدانید که عمده این داروها یا تاریخ گذشته هستند و تاثیرات مخربی روی فرد می‌گذارند یا به صورت تقلبی و با سوءاستفاده از برند داروی اصلی تولید شده‌اند.

زمانیان با بیان اینکه در حوزه دارو و لوازم‌آرایشی و بهداشتی در چهار ماهه امسال 875 پرونده ایجاد شده که در مجموع 1100 تن دستگیر شده‌اند، گفت: 390 تن از این افراد دستگیرشدها در حوزه قاچاق دارو بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha