چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 80790
سلامت نیوز : ماست میوه ای چند وقتی است که مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است و به ویژه مادران سعی می کنند ماست را طعم دار کنند و به عنوان میان وعده در اختیار کودکان قرار دهند؛ از این رو این موضوع را با دکتر سیدسعید اسماعیلی پزشک و محقق طب اسلامی در میان گذاشتیم تا از درست یا نادرست بودن این شیوه مطلع شویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ وی در این باره می گوید: باید دید چه میوه  یا اسانسی به ماست افزوده می شود، اگر فرض را بر این بگذاریم که میوه طبیعی به ماست اضافه می شود به عنوان مثال توت فرنگی به ماست اضافه شود، از آن جا که توت فرنگی سرد است و ماست نیز طبع سرد دارد، مصرف چند غذای سرد با هم اشکال دارد.

خوردن میوه همراه با ماست به ویژه در افرادی که معده های سرد و نفاخ دارند، دستگاه گوارش را دچار مشکل می کند و اگر برای طعم دار کردن ماست، اسانس اضافه می  شود ما نمی توانیم بگوییم که آیا این اسانس ها قابل اطمینان است یا خیر.در کل مصرف میوه همراه ماست یا شیر توصیه نمی شود مگر از مغز میوه مانند بادام، پسته و... همراه شیر یا ماست استفاده کرد به عنوان مثال ماست و خیار با کمی مصلح آن،کشمش و گردومصرف می شود اما نمی توان ماست را همراه با آناناس یا توت فرنگی استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha